torsdag 3 april 2014

Strålande solsken

Idag var det ju varmare igen. SÅ skönt =)

Eldas var lite taggad och kom långväga i hagen när han såg mig. Jag har alltid med nåt gott ut i hagen när jag hämtar honom och Linus blev lite sugen tror jag. Hästar har lite olika trick för att få godis. Manny kryper ner i fickan ungefär, Nahjar ser så söt ut som bara han kan, Lilleman blir lite närgången men långt ifrån Mannys klass. Linus bestämde sig för att utpressning var bästa väg. Plötsligt fick vi vägtull i hagen. Han klev helt enkelt förbi mig, klev in framför mig på stigen där jag gick och stannade sen. Han tänkte inte riktigt flytta på sig heller. På bilden ser ni det lite nonchalant vilande bakbenet som visar att han parkerat (så nej han har inte världens mest sneda rygg). Happ, tur att hagen är stor så man kan gå runt, annars hade det blivit dyrt. När försöket med vägtull inte gav godis försvann Linus uppåt i hagen till resten av gänget.

"Tull, betala 3 godisar om du vill passera"

Eldas har ju nyss fått vaccin så han ska ta det lite lugnt. Vi fick med Kristina och Tanya ut på tur med vagn idag. Det blev en kort tur i, för Eldas, lugnt tempo. Det är helt galet vad jag blivit fartblind. När jag tyckte Eldas travade riktigt sakta och behagligt fick Tanya sträcka ut rejält. När Eldas hade lite högre än jogg-tempo fick hon galoppera lite. Jag tyckte han gick skitsakta haha- Vi la oss efter Kristina och tog en Tanya-trav också. Fy satan vad jpbbigt sa Eldas. Hans ben gick som på en symaskin, han tog många fler steg än han gör när han har sitt vanliga tempo. 

Men en lagom tur i härligt väder blev det. Eldas var inte ens flåsig så det var lugnt. Härliga dag!
Finaste utsikten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar