onsdag 2 april 2014

Hur gör djur - version magiska klädbyten. Kan någon lösa gåtan?

Kommer ni ihåg när jag visade alla täcken jag slängt på Eldas när han var jättesvettig och skulle ut i hagen igen? Sen hade jag antagit att någon tagit av honom täcket eftersom det understa täcket var borta. En repetition:

Eldas hade: Ett bogskydd
Ett fleecetäcke med dubbla maggjordar och bensnören
Ett nättäcke med maggjord och svanssnöre
Ett regntäcke med dubbelknäppning i bogen/halvhals, dubbla maggjordar och dubbla bensnören.

Nättäcket satt alltså på plats

Underst: fleece, sen nättäcket över. 

Allra överst var regntäcket


Fleecetäcket var alltså försvunnet, men de två täckena som satt ovanpå fleecetäcket satt på plats, hela och rena. Nu hittade Cissi och Daniel fleecetäcket överst i hagen. Det är en reva från svanslappen och 20 cm uppåt ungefär. Svanslappen sitter kvar. Alla gjordarna sitter kvar, inga trasiga spännen, allt är helt. Bara en reva i täcket.

Kan någon svara på hur i hela friden han dragit av sig ett täcke där en rem sitter framför bogen, 2 i kors under magen och 2 går runt bakbenen?
Sen dessutom göra det utan att ta av sig de två täckena som satt över det hela? Hur har han klivit ur ena täcket utan att påverka de andra? Jag fattar ingenting!
Han skulle kunna ställa upp som en magiker när de gör massa klädbyten. Jag är förvirrad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar