tisdag 8 april 2014

Man kan alltid förklara sina (onödiga) köp


En bekant sålde detta snygga regntäcke som jag inte behövde men fick habegär av. Jag behövde det inte för att jag redan har ett fleecefodrat ländtäcke. Men jag ville ju ha det. Så vad gör man? Jo man klipper ur fleecefodret och får då ett ofodrat ländtäcke, vilket jag inte hade. Win!

Alla inköp kan försvaras. Din 20:e handväska? Den matchar din nya jacka, eller är perfekt storlek för din plånbok. Dina 50:e par skor? Du hade inte svarta skor med just den klacken. Ditt 350:e nagellack? Lätt! Du hade ju inte den färgen innan. 

Allt går att förklara och går att få att låta lite vettigt i alla fall. Så idag regnar det. Det vore väl ett ypperligt tillfälle att använda mitt nya regnländtäcke? Men är jag sugen på att rida i massa regn? Njjaaaeeee. Det ska regna i morgon också.. kul.Kan vi be om 3 timmars uppehåll med start om en timme tack?

(Visst var täcket fint? Inte rosa någonstans)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar