tisdag 8 april 2014

Snabbt och lätt.. färdig rätt

Jag tycker det är skittråkigt att laga mat. Det bör gå snabbt, vara så lite krångel som möjligt och samtidigt gärna bli gott. Så idag var en höjdare:

Lax, blomkål, morötter och romsås.

Jag har en elgrill, bordsgrill, typ sånhär:
Fast inte den, men liknande. Åh jag gillar den! I morse gjorde jag toasts. Två bröd, skinka, ost och tomat. mosa ihop, grilla och se glad ut.

I alla fall. Jag gjorde då maten ikväll snabbt och smidigt. Laxen läggs på grillgrejen, kryddas på båda sidor. Inget fett behövs. Stäng locket och några minuter senare är den klar. 
Blomkål och morötter togs direkt ur frysen och lades i en djup tallrik. I botten häller man lite vatten och sen lägger man en plan tallrik ovanpå. In i micron i typ 5 minuter och sen har man ångkokta grönsaker. 

Romsås är ju bara att blanda ihop gräddfil och rom. Så jag hade en färdig middag på sisådär 7 minuter. Sånt gillar jag verkligen. Nu är jag mätt och belåten. Ska snart kolla in Ryttareliten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar