lördag 5 april 2014

Barabacka..typ

Vi såg ut såhär idag då. Barbackagjorden på plats. Jag lånade en pad till bomfri sadel och det var bättre, men fortfarande vass ryggrad. Padden har ju kanal för ryggraden där det är tunnare. Så i morgon ska jag prova en westernpad istället, de har ju ingen kanal så då får man stoppning även över ryggraden. Tur att jag har en del fläskstoppning. Skulle inte vilja vara en benig stackare och försöka rida Eldas barbacka. Den rumpan skulle gråta sen. 
Eldas var pigg och glad. Vi tog bara en runda i skritt runt Loviseholm. Borta vid ridhuset höll vi på att dö tydligen. De hade hopplektion på utebanan och så kan man ju inte hålla på! Jisses! Då var jag glad över stigbyglarna. 







Vi red in i skogen och tog en tur i vattnet. Han var lika snäll idag. Vi gick runt lite och gjorde t.o.m. en halt och softade lite i vattnet (han hade lerbollar i hovskägget innan, de försvann mirakulöst)




Efter badet tog vi skogsvägen hem och då satt jag utan stigbyglar hela vägen hem. Så det blev lite "äkta" barbacka också. Eller okej, jag tog stigbyglarna över lilla bäcken där han hoppar, men sen släppte jag dom igen. 


Mysdag med bästa hästen. I morgon blir det barbackatur igen med westernpad och mitt träns som jag ska testa. Jag har tillverkat ett hackamore av ett gammalt pessoa och diverse läderremmar. Snälla Jocke hjälpte mig såga av bettet (tack!). Så vi får se vad Eldas tänker om det hela i morgon. Smart att testa samtidigt som jag rider utan sadel? Aja.. man ska våga leva lite också. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar