tisdag 15 april 2014

Dagens middag

Eldas mat i alla fall: morötter, mineraler, loppfrön och ett paket bakjäst. Morötterna är för att han snällt ska äta mineralerna. Bakjästen och loppfrön för att han är kass i magen igen så hoppas det hjälper. Ser gott ut va? Mmmmmm....
Ja vi var ju då på besiktning idag och det gick inte särskilt bra. Tillräckligt bra för att jag får åka en månad till, men tillräckligt dåligt för att bilen nog får gå i graven nu =(
Det var framruta som ska bytas, avgasläckage, otillräcklig bromsverkan både bak och parkeringsbroms och massa mer småskit. 
8 saker att åtgärda och sen "bra att veta". Det kostar mer än bilen är värd tyvärr. Det är synd för det är en tillförlitlig bil. Den startar ALLTID, oavsett väder. Man behöver aldrig vara orolig för att inte komma hem eller så.
Men men.. vi får se hur det blir med det hela.

Jag skulle ridit idag, men insåg att jag glömt hjälmen så fick väl köra då. Hämtade Eldas och han har slemhosta så han fick bara äta mat och bli lite borstad idag. Vi tog temp och han har ingen feber. Sputnik hade hosta förra veckan så det går väl förkylning bland pållarna. Eldas var inte snorig, bara slemhosta. Han får väl stå i morgon också, jag åker ut och matar och borstar så får vi se hur han låter då lilla fisen.

Bra dag idag alltså. Kanske borde köpt en lott? Då hade jag nog lyckats bli skyldig någon pengar istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar