onsdag 16 april 2014

Är långfredag en bra dag eller otursdag?

Jag hoppas på bra dag. Håll tummar, tår och klor och allt annat man kan hålla. Hoppas på tur!
Om allt går bra ska nog fröken ta och skärpa till sig sen i livet. Då kommer jag vara oändligt tacksam och får visa att det är värt det.

Bara för det har jag röjt lite här hemma idag. Har tom grejat under diskbänken med en sak jag tänkt fixa i 100 år.
Ska ta och börja rensa ur saker och sälja av massa skit som jag ändå inte använder. Jag är en sån hamster, men mest är det himla jobbigt att sälja saker. Man ska ta bilder på allt, sen fixa med frakt osv.

Egentligen skulle man samla allt man ska göra sig av med och ha öppet hus en dag. Kom och köp allt ni vill ha.
Allt är ju inte skit, finns en hel del kläder som knappt använts, sånt man köpt sen inte gillat men jag inte orkat lämna tillbaka. Så det finns ju nya saker också i högarna. Bara att ta tag i läget helt enkelt.

Eldas fick vila idag. I morgon tänkte jag se om man kan skritta en tur barbacka kanske. Det är ju ändå bra att röra sig lite när man är slemmig, då lossnar eländet lättare. Nu går han ju på lösdrift så han får röra sig en del ändå.
Får se om Zaxon blir klippt också. Skulle gjort det i helgen, men då hade skären inte kommit. Tänkte göra det igår, men då var maskinen inte redo, inte idag heller. Så vi satsar på i morgon så blir han påskfin kanske. Fåren också. Får ta före och efterbilder.

Annars blir helgen lugn. Nästa helg ska jag på kalas.. syster fyller 39 och systers karl fyller 40. Det värsta med att andra blir äldre är att jag visst också blir äldre. Usch!

Hepp, lite slappa sen kanske ta fram dammsugaren. Jag HATAR att dammsuga. Det kan vara det tråkigaste i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar