torsdag 31 oktober 2013

Boven i zombiestadiet

Jag har hittat en bov i mitt zombiestadieliv. Vissa dagar är jag ju så trött så jag knappt orkar andas ens. Bara helt jäkla slut.
Idag var en sån dag. Jag gick upp och käkade frukost tidigt då hundarna väckte mig. Somnade om, vaknade och ut med hundarna, somnade om och vaknade när det var kolsvart ute. Då hade jag ändå sovit sen ca ett eller så. Så sjukt trött. Jag mår inte dåligt, är inte deppig. vill bara få sova.

Men så funderade jag lite. Jag får insomningstabletter att ta vid behov. I mina mer uppvarvade perioder kan jag ju inte sova.
Så igår tog jag en tablett när jag bara verkligen inte kunde somna, trots att jag var trött. Tabletterna har jag haft i flera år och tar dom sporadiskt. Det kan gå månader mellan användning. Jag har aldrig upplevt biverkningar direkt förut, förutom att man gör helt knäppa saker om man inte somnar på dom..men det är en annan sak.
Hursomhelst, eftersom det bara är insomningstabletter går de ur systemet snabbare än sömntabletter. De ska hjälpa till att just somna, resten av sömnen får man fixa själv. Effekten går ur efter 4-5 timmar ungefär.

Nu har ju jag lite annan medicin än jag haft de senaste åren, plus lite andra förändringar i kroppen så jag antar att jag blivit mer känslig helt enkelt. Jag tog bara en halv tablett igår och är ändå hur trött som helst. Enda gången jag blivit såhär påverkad var när jag fick testa theralen att sova på. Då sov jag ju i två dagar ungefär. Inte så hållbart i längden. Då tog jag ändå den minsta möjliga dos man kan ta ungefär.

Så ja.. jag antar att jag nu får välja mellan sömnlösa nätter ibland eller totalt zombieläge dagen efter. Pest eller kolera?

Jag har bett min läkare skriva ut Lergigan, som egentligen är medicin mot allergi. Den är inte beroendeframkallande eller farlig på något sätt, man märkte bara att en del blev väldans trötta av medicinen. Jag tillhör de människorna (tur man inte måste ta den mot allergi) så jag somnar på den. Nackdelen är att den är långsam så man måste komma ihåg att ta den tidigare på kvällen, i motsats till insomningstablett som verkar direkt.

Eller.. så kunde ju min hjärna lära sig att somna på kvällarna kanske. Den stänger inte av. Jag funderar inte på världsliga problem, hjärnan stänger bara inte av. På nätterna kan jag kläcka fina idéer om hur jag bäst lagar saker, vad som blir bra hinderstöd, vilket foder hundarna ska ha osv.

Jaja.. nu är jag trött, inte sovtrött utan seg. Men det är väl halloween? Då passar det väl bra att vara zombie?

Ni får se bild på dagens naglar bara för att:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar