måndag 21 oktober 2013

Kan vi inte bestämma att det alltid är regnuppehåll mitt på dagen?

Jo jag tänkte att vi väl kunde bestämma att mellan 10.00-19.00 typ är det regnfritt varje dag, så får det regna resten av tiden hur mycket det vill. Bra? Dåligt?

Har bokat Eldas i morgon och det ska regna hela dagen. Surt! Kanske tar den där anspänningsträningen dårå. kliva i och ur skaklarna. Tålamod, stå still, människa ska också ha tålamod, inte bli frustrerad. Lugnt och fint och lite godis så blir det nog bra.
Han var visst inte på humör idag då han dissade dagens ryttare så det blev ingen ritt. Vi får väl se om han är mer sällskaplig i morgon eller om jag också får inse mig besegrad i hagen. Fast jag har ett hemligt knep att ta till. Fusk tror jag det kallas, eller list?
Ser Eldas ointresserad ut funkar det alltid att störtgosa med den andra hästarna. Då kan han inte stå emot gosandet. Skulle man dessutom ge någon av de andra en godis så är saken klar. Så säger jag idag ja, imorgon kanske jag bara ser en Eldasrumpa som försvinner i horisonten.

Jag duschade nakenhunden igår. Jo man måste duscha dom. Zaxon duschar jag 2-3 gånger per år, sköljer av honom om han är skitig men duschar på riktigt sällan. Pixie bör duschas minst varannan vecka, gärna en gång i veckan. Har hon en dålig period med massa finnar och bölder får jag duscha henne med medicinskt schampo. Dessutom är pälsen som änglafluff så den lilla päls hon har blir tovigare än hela Zaxons päls. Konstigt det där. Jag trodde man skaffade en nakenfis för att slippa borsta och duscha och krångla. På med en tröja bara så är det klart. Men nej, det ska duschas, medicinschampo behövs, balsam och spraybalsam till änglafluffet.
Sen går hon ändå ut och rullar sig i nåt som luktar ruttet bajs. Som idag. I morse nyduschad, nu rutten bajs. Så vi ska in i duschen igen dårå. Härligt värre. Men man ska inte klaga, det kunde ju varit Zaxon som rullat sig. Honom tar det en evighet att duscha, sen ska han torka också vilket tar ännu längre. Så nej man ska nog inte klaga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar