lördag 26 oktober 2013

Tatueringsmässa

Ja idag tog ju snälla Marie, med mamma och mammans karl, med mig på tatueringsmässa. Fast först fick vi hälsa på en supersöt varghund. Det var blandning av polarvarg och vit schäfer. Hon var väldigt lik en vit schäfer, lite smalare byggd och smalare i ansiktet dock. Men superfin!

Sen var det dags för mässa. Där inne var det snorvarmt kan man ju lugnt säga. Svetten rann och det blev värre ju mer folk som dök upp.
Man kunde se folk tatueras, se artisternas "portfolios" och sen fanns några försäljare av rockabilly-typ prylar.
Jag var nära att spontantatuera en uggla men kunde släppa det och gå vidare. Folk gjorde jättestora tatueringar liggandes där. Vet inte om jag hade varit så sugen på publik när jag tatuerat hela låret, som två tjejer gjorde.

Så borde ni rusa dit? Njae, det var alldeles för lite. Visst var det kul att se det man fick se men det var rätt litet och väldigt trångt. Så näe, inte riktigt värt det. Kanske om man prickar de olika tävlingarna, men de låg med flera timmars mellanrum.

Nåja, efter mässan gick jag och Marie till Hälls och käkade räkmacka. Det är fina grejer! Resten av dagen ska jag slappa, slappa och slappa lite till.
I morgon blir det en ridtur igen.

Men ja, supertrevlig dag med Marie i alla fall. Ha en trevlig lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar