måndag 21 oktober 2013

Nu kör vi!

Nu får det vara nog med slöande och irritation. Nu ska jag ta tag i mig själv igen.. och Eldas. Inte bara åka till stallet för att få kloka ord från Cissi (även om det ger sån enorm energi) utan ta tag i läget också.

Jag har ju ändå drömmar att jobba emot. Skulle vilja starta honom i precisionskörning i vår. Få alla bitarna på plats. Kanske släpa ut lite "koner" på gärdet och bygga en liten bana. Fast jag har inga koner.. men hinkar eller nåt kan väl funka?
Vill upp i sadeln också. Kanske prova bruksridning.. eller trail längre fram. Trail verkar skitroligt faktiskt, även om jag aldrig ridit western. Jag var ju med och såg Cissi på träning och det lockade absolut. Fast då kanske man måste rida i westernsadel? Jag har ju för pluttiga ben för sånt haha.
Bruks är ju också skitroligt, förutom att hoppa hinder.

Har också tänkt träna själva anspänningen någon dag. Lägga ett pass på att bara träna på att gå i från båda hållen (han kan bara från "fel" håll nu) och träna på tålamodet och stå still så det blir säkrare. Alltså det går ju nu också och jag klarar det själv men det skadar ju inte att träna på att stå helt still.

En liten skrämselbana vore också roligt. Stå på "brygga", gå över presenningar eller liknande, saker som fladdrar, gå över förhöjda bomar. Lite bruks, lite skrämsel.. fast man går med hästen. Ah ja.. planer och tankar finns ju. Drömmar.. Men då måste jag ju ta mig iväg. Det är liksom steg ett.

Komma ut med sällskap oftare vore också roligt. Fast nu börjar den mörka delen på året och om de flesta bara kan efter jobbet så lockar det ju lite att ge sig ut när man fortfarande ser nåt. Men vi får se..Jag måste igång bara. Jag vet ju att jag tycker det är skitroligt bara jag kommer iväg. Så kommer jag bara över tröskeln så älskar jag det. Eldas känner jag mig så himla trygg med också så jag är aldrig nervös över att ge mig ut. En toppenhäst!

Jag gjorde för övrigt supergoda pannkakor idag. Eller pannkakorna var ju vanliga pannkakor, fast jag hade dinkelmjöl istället för vetemjöl. Tillbehöret däremot.. Jag hade hjortron i frysen så jag kokade upp dom med lite sötningsmedel. Sen lät jag det kallna och blandade ihop med vaniljkesella. SÅ sjukt gott!  Ok vaniljkesella är ju inte världens mest nyttiga, men bättre än grädde eller glass iaf.

Fast varför kan man aldrig göra hela pannkakor? Jag sabbar alltid typ 4-5 stycken som rasar sönder totalt. Sen blir de sista 2-3 hela. Varför är det så?
Hundarna blev ju glada iofs när de fick pannkakor i maten.

Hepp nu ska jag sova. Skulle ju ta tag i dygnsrytmen var det sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar