torsdag 17 oktober 2013

Pysseldag

Jag drog iväg till stallet idag. Det blev dock ingen körning utan jag spenderade dagen med Cissi istället. Det var precis vad jag behövde!

Så nu har jag pratat av mig min irritation, förklarat hur jag kände och upplevde saker och fick feedback. Jag fick många kloka ord, som vanligt! Så det känns ju bättre. Jag trivs så himla bra med henne, hon är så urgullig, omtänksam och klok.

Det regnade ju en del idag, en hel del faktiskt. Kristina kom (har häst i stallet) och satte igång med byggandet av vattenbar till vintern. En genial konstruktion som Cissi kommit på. Blir spännande att se den "in action" i vinter. Jag och Cissi plockade undan lite grovsopor och stenbumlingar på tomten. Faktiskt ganska skönt med lite grovgöra också. Även om regnet strilade hela tiden så märkte man inte av det då man hade saker att göra.
Kristina och Cissi jobbade vidare på vattenbaren och då jag var lite överflödig tog jag lilla Ralf, den ursöta hundvalpen, och stoppade innanför jackan en stund så höll vi koll på projektet. De blev nästan helt klara och det såg himla proffsigt ut. Både Kristina och Cissi kunde typ vrida ur sina vantar efter jobbet, regnet tilltog ju en del kan man säga.

Det blev några timmar i stallet med massa pyssel. När jag kom hem var jag ganska blöt och frusen, men det märkte jag först när jag landade i soffan. Så det blev lite käk och kolla serier.

Nu är jag rätt trött så ska strax i säng. Jag är inte van vid att jobba på sådär, men det var faktiskt himla roligt! Allt blir roligare i bra sällskap. Glömde dock prova collarn på Eldas så får göra det på lördag. Då blir det en tur i alla fall.

Happ.. bra dag med Cissi och Kristina. Lite valpmys och hästgosande. Man har ju faktiskt himla bra människor i sin omgivning ändå.

Nattinatt med er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar