söndag 27 oktober 2013

Ridglädje!

Idag var ridtur nummer två. Jag hade sällskap i form av promenerande människor och en pålle på släp. Jag var inte lika nervös idag, även om det är pirrigt förstås.

Upp kom jag och iväg gick vi. Det gick finfint idag också. Han hade nåt monster som bet honom i rumpan ett par gånger så han skuttade till, sen knäade han någon gång när han blev skrämd, men inget annat. Han kastar sig inte åt sidorna eller nåt sånt så man kan ju sitta kvar även när han skuttar lite.

Jag provade faktiskt lite trav också och blev förvånad över hur lugn han var i traven ändå. När man kör ligger han på en del och vill såklart springa på fortare. I traven nu verkade han hitta ett lagom tempo och rullade på där. Jag behövde inte sitta och ta i honom alls.
Just ja, på ett ställe vägrade han gå framåt också, kan ha varit monster i buskarna.

På slutet bjöd han på fint i traven så jag släppte på. Det var fantastiskt roligt! Jag trodde jag skulle bli livrädd, men det var bara roligt. Jag ställde mig upp, tog ett tag i manen och bara följde med. Hej vad det gick. SÅ roligt och jag var inte rädd.

Alltså jag bara älskar den där hästen. Eldas är en riktig kompis på alla sätt. Blir kul att se sen när jag hittat balansen och börjat kunna rida på riktigt igen. Tänkte se om man kanske kunde rida lite lektioner då och då. Sånt är nyttigt.

Åh är så nöjd med dagen! Fick en sån härlig kick och blev peppad till tusen.

Evelina fotograferade lite så jag har bildbevis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar