onsdag 16 oktober 2013

Otack är världens lön

Jag fick hem djurmat från Animail idag. Jag brukar alltid vara ute i sista sekund så det blir panik så jag planerade lite bättre den här gången.

Jag passade på att slänga med ett par påsar kattsand. Jag kör med ÖKO plus, som ni ser på bilden. De säljer inte den i de djuraffärer jag brukar besöka tyvärr. Anledningen till att jag valt just den, fast den är krånglig att få tag på, är att den är miljövänlig. Det är gjort av träpellets. Det luktar liksom.. spån. Det blir ändå jättefina kissklumpar och jag tycker inte det luktar urin alls. Klart det luktar precis när katterna bajsat, men det gör det med allt jag testat. Speciellt som de oftast är för lata för att gräva ner eländet.
Men jag gillar det här märket. Det blir inga betongliknande klumpar som väger hur mycket som helst. Eftersom det är trä kan man bara slänga innehållet på komposten. Vanlig bentonitlera bryts ju inte ner i naturen.

Sååååå iallafall fick jag ett par säckar strö idag så jag storstädade lådorna, tömde ut allt på komposten och fyllde upp med nytt fräscht strö. 10 sekunder efter att lådorna var på plats går Bebis och skiter, utan att gräva såklart. Det var tacken för en ren låda. Han kunde väl väntat 2 minuter i alla fall? Eller göra sitt ute som normala katter. Mina är utekatter och kommer och går som dom vill, ändå går alla på lådan inne också. Smått onödigt kan jag tycka.

Jag har haft en usel dag idag, genomusel. Mitt humör är i golvnivå. Jag är sur, irriterad och impulsiv. Perfekt humör för att starta bråk alltså. Orkade inte åka till stallet idag då bara tanken på det irriterar mig nåt enormt. Egentligen är det korkat av mig. Varför ska jag straffa ut mig själv och undvika något jag tycker är roligt bara för att en del av det irriterar ihjäl mig? Är ju faktiskt bara jag som lider av det. Så imorgon har fantastiska C beordrat mig till stallet. Hon är som min favoritdrake här i världen (du vet vem du är fröken drake) en sån människa som man bara direkt tycker om. Så jag ska dit. Jag får helt enkelt skärpa mig och sköta mig själv. Så ja det finns irritationsmoment, men det är ju jag som tillåter det sabba för mig. Jag ger efter för den negativa energin istället för att fokusera på det som är bra. I stallet är SÅ mycket bra, typ 99% och så låter jag 1 stackars % sabba hela grejen. Förut idag var jag redo att packa ihop och tacka för mig där. Det är den där impulsiva sidan som talar. Väntar man lite så kommer förnuftet ikapp. Sköt mitt, fokusera på bästa hästen, bästa stallägaren och de människor i stallet som jag mår bra av så blir det bra.

Som avslutning på dagen skvätte det stekfett rakt i ögat när jag gjorde hackkorv. Nu blir Jenny avis ;) Ögat blev lite suddigt ett tag men nu har det gått över.

Ska strax äta kvällsmål, äpple och kesella. Måste äta bättre, oftare, så jag får energi i rusket.

Sov gott sen dårå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar