lördag 5 november 2011

Why am I not a bigger person?

Klockan är 5 och jag kan inte sova. Är bara irriterad och hjärnan rusar. Jag Önskar jag vore bättre än så. Bättre än att låta andra göra mig så irriterad att jag slösar massa tid och energi på att gå runt och vara irriterad. Jag borde bara acceptera att människor fungerar annorlunda och tänker annorlunda och att det jag tolkar på ett sätt kanske var menat på ett annat sätt. Eller så var det menat som jag tolkar det och då borde jag väl inte lägga mer energi där. Jag vill vara den där som kan släppa saker och bara gå vidare. Men klockan är 5 och hjärnan rusar så uppenbarligen är jag inte vuxen och mogen nog för att bara acceptera läget och gå vidare. Jag tycker själv det är skitungebeteende att gå omkring och störa sig såhär. Jag hoppas det växer bort, kanske när jag fyller 40.. då kanske jag kan ta dåliga erfarenheter på ett bättre sätt än att ödsla massa energi på att älta saker. Det får bli mitt 40-års mål. Live and let live.

Å andra sidan var jag inte helt ensam om att bli tjurig. J blev arg på mig först när hon trodde att jag bara dragit utan att säga nåt, men så var det ju inte så då slapp hon den huvudvärken i alla fall. Jag får dåligt samvete för att hon hamnar i kläm också. Hela soppan skakade om vänskapen rejält och hon försöker förhålla sig neutral i kaoset. Det är också en anledning till att jag borde bara släppa och gå vidare. Gjort är gjort. Hon har rätt i att 10 års vänskap inte ska riskeras av den här röran. Alla är mänskliga och felar, det är väl sånt vi lär oss av. Men hon ska ju inte behöva bli obekväm för det. Jag hade släppt det och accepterat läget men sen blossade det upp igen när ny ved kom till elden. Men..nej..jag ska acceptera och gå vidare. Inte älta, inte sätta J i en knepig sits i mitten utan bara se det som att människor är olika. Det vore så himla vuxet och fint. Ur andra människors perspektiv kan ju läget se helt annorlunda ut än jag uppfattar det, för jag är ju också olika..eh..typ. Väldigt flummigt såhär utan sömn.

Om 4.5 timmar ringer väckarklockan och jag ska upp och iväg. Härligt. Hoppas vi ska ses sent i stallet på söndag så jag får sovmorgon då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar