tisdag 8 november 2011

Life is a bitch that fucks U in the ass

Mitt liv går inte så himla bra just nu. Bråk, oreda och idag fick jag veta att jag inte får vara kvar på mitt jobb efter nyår. Tjänsten gick till någon annan. Jag har ju ett jobb, är tjänstledig från förra jobbet, men vantrivs något fruktansvärt där,
Det kändes som en klen tröst att jag fick mängder av beröm. Jag fick höra att jag är en riktigt bra handläggare, bättre än många andra. Jag skriver utomordentliga utredningar och har t.o.m. fått beröm från politikerna Jag är duktig med klienter och andra aktörer och väldigt omtyckt på arbetsplatsen. IFO-chefen kommer båda att skriva ett intyg på min förträfflighet och ställer upp som referent, eller han nästan beordrade mig att uppge honom som referent. Självklart är det gött att höra att man är grym på sitt jobb. Hade bara velat ha tjänsten. Men så kan det vara ibland.

Så då ska vi tillbaka till långa resor, ont i magen och ångest. Ska bita ihop och ta mig därifrån igen. Jag har ju färska lysande referenser så även om jag och chefen i vingåker inte drar jämt kan jag visa färska referenser som visar att jag är BRA på mitt jobb. Jag måste bara påminna mig själv det. Jag är bra!

Just nu vill jag lägga mig i sängen med en pizza, en tårta, 3 påsar chips, 5 kilo lösgodis, en stor spyhink, ett gäng filmer och metervis med snorpapper. Sen stanna där en vecka..så kan jag ta nya tag med nya krafter sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar