fredag 25 november 2011

Dans till vädergudarna

Planen är att jag och Lilly ska ut på vår första solotur med vagn imorgon. Jag tänkte därför kasta av mig täcket, ställa mig upp i sängen och dansa lite finfint antiregndans och se om det funkar. Med tanke på hur ovacker min blekfeta, nakna lekamen är när jag står i sängen och försöker att undvika ramla så kan jag ju i värsta fall lova gudarna att upprepa dansen dagligen ända fram till jul om det blir regnstorm imorgon också.

Är det ok att hota gudar förresten eller hamnar man automatiskt i evigt helvete då? Vädret idag har ju dock lockat till noll aktivitet utanför dörren med storm och regn. Så kan vi inte ha det imorgon ju. Då vill vi ha milda vindar och uppehåll. Se jag har inga orealistiska krav om solsken och värme, bara undslippande av dåligt väder...tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar