söndag 6 november 2011

Lily

Idag var det dags att träffa Lily. Den söta nordsvenskdamen här till höger. Eventuellt blir det min nya medryttar/körhäst. Vi ska testa några gånger till. Idag drog vi bort en stock från framtida ridbanan och sen körde vi en tur. Jag måste säga att jag är imponerad! Damen är 3-år men en klippa. Han blev lite rädd några gånger och skuttade men matte manade henne bara framåt så klev hon på framåt. Tydligen var hon extra tossig idag också och skuttade mer än vanligt men så är det väl alltid när man ska visa upp de små liven. Då ska det busas som aldrig förr.

Men hon var jättesöt och gosig! En pussig och gosig häst, det har man saknat. Hon verkar stabil i psyket och trygg i sig själv. Kan säkert vara hur envis som helst men det är väl alla ston? Hon hade lagom framåtbjudning, och lyssnade bra. Hennes galopp var lite väl snabb kanske haha men det var nog överskottsenergi. Så det blir en tur ut nästa helg också och jag ser fram emot det redan.

Efter det drog jag till Jenny och käkade mat och kollade film. Vi hamnade i matkoma efteråt och höll på att somna. Pinsamt att inse att klockan var sju och båda höll på att däcka. Aja, imorgon blir det jobb och sen kanske börja ta sig an kaoset av hästsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar