söndag 13 november 2011

Ode till Mr Cola

Ohh du härlige Mr Cola. hur ska jag nu släcka min törst utan dig? Vem ska nu släcka mitt begär efter socker, koffein, kolsyra och färgämne..allt på en gång.

Vi har haft så härliga stunder du och jag. Den första klunken avslutas alltid med ett ljudligt "ahhhh".
Du passar så oförskämt bra med en skiva citron.

Åh Mr cola. vem ska nu ge mig ett "ahhhh"?


Tänk när man ser vattendropparna bildas av kondensen på din kropp. Se hur de speglas i ljuset. Känna den härliga förväntningen när man öppnar burken,, Pshhhh... den härliga kolsyran kittlar näsan. Man fnittrar lite och känner kolsyran som glädjebubblor hela vägen ner i magen.

Häller man dig över isbitar spelar kolsyran en hel symfoni. Man ser små bubblor skutta i glädjeyra på ytan.




Tänk all tentapluggande du räddat. Alla trötta bilturer du hållit mig vaken. All illamående du skingrat. Alla mornar du fått mig att vakna. Vi har haft det så bra Mr Cola. Du är en trogen följeslagare och man mår alltid bra när du är i närheten. Du skingrar depp, mensvärk, hunger, törst, tristess och gör helt enkelt livet lite festligare.







Dessvärre är ju ingen kärlekssaga evig. Du har fått mig beroende. Du har gjort så att jag får huvudvärk och blir skakig utan dig. Du har blivit mitt gift. Mina tänder rasar sönder och min tandläkare dansar av glädje. Mitt sockerberoende är värre än någonsin. Vi måste gå skilda vägar nu Mr Cola. Kanske kan vi någon gång i framtiden vara vänner. Kanske kan vi ses igen, vid högtider. Men här och nu idag är en total separation nödvändig tyvärr.


Så farväl Mr Cola. Det är bitterljuvt men alldeles nödvändigt.

Jag har inte blivit galen.
Försökte vara ironisk. 
Sorry om du inte fattade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar