tisdag 15 november 2011

Kanske kanske ljuva ridhus

Lilly den vackra (nya medryttarpållan) ska flytta vid månadsskiftet. Tror det blir lösdrift fortfarande (yay älska lösdrift) men med stall och uppvärmd sadelkammare. Man kan välja mellan lösdrift och stallplats på stället så det är ett ordentligt stall på plats. Gött, såg inte riktigt fram emot att stå utomhus och sadla i vinter. Det ligger också ett privat ridhus på 5-10 minuters skrittavstånd från stallet så har man tur kanske vi kan hyra in oss och då jöklar. Har inte haft tillgång till ridhus regelbundet sen...sen jag gick på ridskola. Då gör det inget att det är kolsvart efter jobbet ju, eller 2 meter snö. Åh hoppas, hoppas!
Annars går det bra ändå, stallet ligger inte vid någon större trafikerad väg så man får väl dra på pannlampa och ge sig ut. Men ridhus vore så wonderbar!

Jag tycker det är gött att vi hittills åkt ut tillsammans. Det är ju roligt att pyssla tillsammans. Jag gillar ägaren också och det är roligt att diskutera med en insatt hästägare där jag visst får komma med tankar och idéer men har inget ansvar på samma sätt som förr. Hästägaren kan ju själv. Hon är väldigt NH-inspirerad och det är ju en ny värld som öppnas. Känns roligt att få lära sig något som man inte kan alls själv. Samma med western, ägaren är intresserad och vill lära sig western och jag kan noll så jag får väl hänga på och lära mig jag också. Jag vet bara att hennes westernsadel är den i särklass mest bekväma sadel min rumpa någonsin har fått känna på.

Nu längtar jag till stallet igen. Åhhh bli helg! Apropå helg så ska jag med Virre och fota fölchampionat och brukbarhetstest på lördag. Gillar ni fjordingar, eller bara söta pållar, häng på o kika vettja =D Sen tycker jag Jenny ska få hem sin licens snart så vi kan åka in till travet på onsdagkvällar. Så de så =)

Nu ska jag snart käka kräftor med aioli. Kräftor är min största matbesatthet i världen. Jag skulle gråta om jag aldrig mer skulle kunna käka kräftor. Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar