söndag 13 november 2011

Lilly den vackra och sadeln den sköna

Idag har jag ridit i den skönaste sadeln jag någonsin provat. Jag överdriver inte ens. Det är en westernsadel, endurance någonting, import från USA. Man kan använda vanlig gjord och vanliga stigläder så det var inga problem med mina pygmében. Herregud vilken fröjd för rumpan. Like halkigt i vanliga mysbrallor men med helskodda ridbyxor lär man sitta som gjuten. Nu bytte snälla C till Sprenger Bow balance stigbyglar (de skönaste som finns på jorden) men ska prova originalet nästa gång. Oh lord vilken sadel!

Bjuder på en bild från turen som C fotade. Lilly var en klippa idag. Vi passerade en man på ett tak och det bekom henne inte. Hon är väldigt känslig för vikt och små skänklar så nu får man ju ta och tänka på vad man gör med kroppen. Mjuk att jobba med och mysig. Gick och tittade på omgivningen, men inte tittig som i nervös utan med kollade in vad som var på gång. Det var en bra första tur tycker jag. Helmysig pålle!




Jag tänkte ju inte rida idag. hade ont i halsen och var lite febrig men jag kunde inte stå emot. Vilken tur! Alltid lite pirrigt med nya hästar förstås men det gick så bra så bra. Åhh älskart! Så bara att längta till nästa helg nudå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar