torsdag 3 november 2011

Socionom på språng

Idag var en såndär dag då man springer runt men inte kommer någonstans. Jag gick ut hårt och satt med politikerna i nämnden för att diskutera ett ärende i närmre en timme. Sen körde jag på i samma stil resten av dagen, telefonsamtal, vräkning, handledning, akutgrejor, hinna journalföra alla akutgrejor innan jag däckade för dagen. Gah!

Egentligen får man sjukt mycket gjort såna här dagar men det syns liksom inte. Det går åt en massa tid som bara försvinner i intet och man kan inte visa upp vad man gjort. Man har mest sprungit hit och dit och fått en jäkla massa telefonlappar.

Men höjdpunkten på dagen var vår handledning. Jag tycker vår handledare är så sjukt bra. Hon styr gruppen alldeles suveränt, hon är klok och lockar fram klokheten hos alla i gruppen och gruppen innehåller en himla massa klokhet. Jag gillade inte alls handledningen på förra jobbet. Handledaren hade ingen koll på gruppen, folk kunde bli otrevliga och man hade mest ont i magen och kände sig utsatt. Nu är det mer en bra stund då man kan få lufta sina tankar och få bra tankar tillbaka.

Imorgon jobbar alla andra halvdag. Kul för dom. Som vikarie jobbar jag heldag och kommer sitta nästan ensam i ett öde hus. Kul kul. Idag fick jag jobba över och kom hem sent. Men eftersom huset är stängt efter lunch imorgon så kommer inte telefonen ringa, inget folk störa och jag kommer ha massa skrivtid. Gött! Kanske kan använda lite flex och slippa sitta till 17, vi får se. Fördelen och nackdelen med jobbet är ju att man aldrig vet vad som väntar. En dag kan se soft ut och man tror man har massa skrivtid men så händer något och man får jobba arslet av sig hela dagen. Så vem vet, jag kan lika gärna få slita hund till imorgon kväll, eller så blir det tvärlugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar