fredag 4 november 2011

När det är bråttom blir det inte så bra

 


 Ja idag skulle jag ju då slappa efter jobbet hade jag tänkt. Var så jäkla slut i huvudet. Så hörde Jenny av sig och undrade typ om jag hade rensat stallet redan, vi skulle ju göra det imorgon var det tänkt. Jag hade ju inte rensat stallet så jag blev lite smått förvånad då. Jenny gick på skattjakt och hittade ett gäng säckar och kartonger i garaget. Av någon anledning blev det visst bråttom att få ut mina saker ur sadelkammaren så det kunde inte vänta tills imorgon. Jag hade tänkt få packa själv så man kunde sortera grejerna direkt o slippa en miljard småkassar. Snälla Anna har ju skänkt ett gäng flyttkartonger för ändamålet.
Dessvärre var inte bara mina saker nerpackade utan även några av Jennys och stallägarnas, nu har jag inte kollat igenom grejerna utan bara kollat ytan och hittade saker som inte var mina. Sen hade vissa saker glömts, eller tagit fel på så min baksele och körhuvudlag hade flyttat till källaren och smågrejor låg i garderob. Men det är ju inte lätt att ha koll på vad som är vems när man är fler i ett stall och packar åt någon annan.

Jag blev rätt irriterad så det blev körning av saker idag istället. Jenny fick låna släpet (som vi upptäckte har ickefungerande lysen, ingen blinkers eller bromsljus som funkar som det ska) så mina vagnar och allt, precis allt, som var mitt i stallet är nu hemma. Hade tänkt låta vissa saker vara kvar, som inredning till garderober som jag fixat o foderhinkar och sånt men jag blev så jäkla tjurig och ledsen så jag plockade med allt. Fånigt jag vet, jag blev bara så tvär när jag såg alla grejer nerslängda sådär. Så det var slutet på 1.5 år. Trist och det kändes vemodigt att plocka hem allt. Det känns lite som att allt bra man ändå gjort, det man ställt upp med och det man fixat är betydelselöst och jag är bara en person som ska bort liksom. Blev nästan tårögd när jag klappade pålle. Ok jag lär väl se dom igen eftersom Jenny har Pollan där men det blir ju inte samma sak. Kommer kanske bli lite lätt obekväm stämning också när det avslutas knepigt. 

Men ja.. någon som behöver hästsaker? Så vet ni var det finns. Ska rensa som sagt och ge bort/sälja sånt jag inte vill ha kvar. Är ledsen och hela grejen känns jäkligt tråkig just nu..men men.. Imorgon tar vi nya tag och ska hälsa på nya pållar. det blir spännande ju. På kvällen får jag o Jenny göra nåt roligare/lugnare än att köra hästsaker då eftersom det är gjort redan. O Pollan skulle tränat på banan men dels är det röd dag o dels hade hon lite feber stackarn. Men jag ska med nästa helg o kolla när hon körs hade jag tänkt. 

Förresten fick jag och Jenny ett galet träningspass idag när min hembyggda kälkgrej skulle släpas hem. Den har stått parkerad långt in på gräsmattan och väger ett ton ungefär. Jag har väl inte tänkt på det innan eftersom det varit snö men satan vad tung den är! Jag sköt på och Jenny drog i skaklarna. Svetten rann och musklerna skrek. Sen baxade vi på eländet på transporten också..hej o hå. Varför betalar folk massa pengar på gym när de kan flytta kälkbyggen alldeles gratis?

Nu äre snart sovadags i alla fall. Hoppas morgondagen blir mindre kaos än idag. Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar