onsdag 2 november 2011

Skvaller-Månster

Haha Månster-katt är minsann en riktig kompis. Zaxon har ju en ful ovana att leta reda på allt ätbart, eller f.d. ätbart när han är hemma. Man kan hitta stekspadar i soffan eller tomma brödpåsar i sängen.

Så här sitter jag i soffan när Månster hoppar upp och lägger sig på ryggstödet. Han börjar greja lite och trollar fram ett tomt, söndertuggat, gräddfilspaket bakom ryggstödet på soffan. Zaxon kom genast fram och såg som allra sötast ut. Busted!



För övrigt kom jag hem från jobbet och blev tjurig idag. Grejerna jag beställt från Foderbilen stod inte på trappen. Jag visste att de skickats och de borde ha kommit. Zaxons mat var typ slut. Så jag gick in och kollade mailet från posten där det stod att djurmaten blev levererad igår. What? Jag kan ju inte ha missat 3 kartonger på 15-20 kilo var på trappen.
Så jag tog med ficklampan ut på skattjakt. Inget bredvid trappen, inget vid skjulet, men vid grannens bilplats, där stod de. Postis ville nog vara snäll och ställa dom under tak. Alternativt så ville han vara elak och få mig att släpa in sisådär totalt 50 kg djurmat/kattsand alldeles själv. Vilket som är sant förtäljer icke historien men allt slutade väl. Djuren har fått ny mat i nyöppnade påsar (kalas!!) och katterna har fått alldeles ny sand i sina lådor. Då återstår väl bara att säga god natt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar