lördag 19 februari 2011

Mysig pulkadag!

Fast svinkall pulkadag. Blev ingen lastträning idag, det blir imorgon.

Så jag snickrade på en pulkalösning. Kom fram till träskaklar, fixa svängel på pulkan och sätta ihop de två. Ville inte sitta för nära bakbenen såklart. Bild på lösningen kommer nedan:

20110219181

Jag hade hundsällskap som övervakade det hela.

20110219183 20110219182

Raffe är såhär fin i full utrustning med loksele och hela köret:

2011021918020110219177

Visst är han stilig? Fast mest söt.

PollanBollan hade fått nya skor:

20110219176

Hon har för lite hovvägg bak för att få på vanliga skor så hon får vara såhär vacker tills hovväggen vuxit lite. Fast jag tror egentligen Jenny såg hur snygg Raffe var i sina i höstas och blev avis hehe.

Polly ser annars såhär proffsig ut när hon ska ut i vagn. Idag drog hon Jenny i vagn med Herr Håkan och unge Herr Dennis som medhjälpare.

20110219179 20110219178

Jag gick ut med Raffe först och spände för honom. Hade tänkt göra Jenny sällskap men Raffe var jättespänd i början så jag gick före själv istället. Först ledde jag honom i 20 meter ungefär och han lugnade sig snabbt. Då tömkörde jag 50 meter ungefär och gick bakom pulkan. Det gick som smort, så då hoppade jag i pulkan och idag var det inga protester alls.

20110219185 20110219184

Jag har fäst tömmarna på bakselen så de inte så enkelt ska trassla in i bakbenen OM jag skulle åka av. Men det gick faktiskt hur fint som helst. Vi gick upp till vägen och tillbaka två gånger. Andra gången satt jag i när vi gjorde volt för att vända och det gick bra. Vi travade tom och han försökte inte alls springa ifrån pulkan som sist utan låg fint i trav. O det var svinroligt! Helst skulle man ju få tag på någon lite mjölk, eller vedsläde i trä. Man kanske kan snickra en själv? Ta gamla skidor o bygga nåt på? Hursomhelst så var det grymt roligt och det gick över förväntan.

Just nu sitter jag med blondering i håret för övrigt. Får väl se hur det går. Imorgon ska vi lastträna, spännande. Jag har faktiskt en liten filmsnutt från dagens åktur så får ni se hur det ser ut när vi är på äventyr. Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar