lördag 26 februari 2011

Gnäll på moder natur

Fast eftersom jag jävlas med moder natur genom att äta p-piller så kanske jag får skylla mig själv?

Jag fick slut på p-piller, tog ett tag att få recept och när jag väl fick receptet så var min sort av piller slut och skulle inte komma förrän i slutet av mars. Det ordnade sig så pillren kom i onsdags men det hela ledde ju med sig ett ofrivilligt uppehåll i pillerintaget. Det gjorde att min kropp såg sin chans att ha mens. Käkar minipiller så har aldrig mens (ja jag vet, ni antecknar i intresseböckerna). Hursomhelst, då när det blir såhär så känns det liksom som kroppen då sparar ihop all menshelvete som borde varit och släpper loss det på en gång. Jag har ONT kan man ju lugnt påstå. Känns som tonårens mensperioder igen när man satt på skoltoaletten o undrade hur i helvete men skulle ta sig därifrån utan att börja gråta.

Så jag har ont i magen och ännu mer ont i ryggen. Kan inte sitta normalt ens. Skulle ju åkt hem till föräldrarna men 2 timmars bilresa kändes rätt avlägset. Igår när jag o Jenny var och handlade svettades jag som en gris bara av ansträngningen att hålla upp ryggen. Min kropp måste vara felinformerad o tro att äggstockarna sitter på ryggen.

Men så går det väl när man försöker ändra på den naturliga ordningen i livet. Man får skit helt enkelt. Åh ge mig goooodis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar