onsdag 9 februari 2011

Hmm..förvånande intelligens

Jag blir lite imponerad av finurligheten hos mina djur. Som marsvinen. Köpte en godisboll åt dom, en plastboll med ett hål i så när dom rullar den kommer godis ut. Trodde inte dom skulle röra den alls, men jodå de fattade direkt och går nu beslutsamt runt och knuffar på den där. Rampen till övervåningen på huset har testats, men var lite brant så får bygga om.

Katter och hund tror jag samarbetar i jakten på ätbara saker. Katterna kastar ner saker på golvet och hunden käkar det. Händer rätt ofta faktiskt.

Jenny påstår att mitt hem är som särskola för djur för att inga av mina djur är så normala direkt. Men de är ju faktiskt smarta.. omkullkastar det hennes teori? Garre i stallet skulle passa perfekt in i min djurfamilj, han är inte heller så normal. Får väl vara spekulant om dom skulle sälja haha.

Apropå Garre ska vi testa transport första gången på söndag. Jenny ska fixa transport. Bra, då hinner man se över livförsäkringen =O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar