lördag 12 februari 2011

Så lade sig lugnet åter hos familjen Knas

 
När marsvinen sover vilar katterna på buren - Berömt Djungelordspråk i Närkeskogen

Marsvinen är nattade, hunden har däckat och katterna sover som synes. Mysigt värre. Jag börjar känna mig som "the crazy animal lady". Jag lovar bot och bättring och ska återgå till mitt vanliga, lite mindre djurbesatta jag. Eller så kanske jag skaffar en hund till.. En åsna? Get? Blir ju en plats ledig i stallet när Raffe åker, kanske en kamel?

Stunder som de här älskar jag att bo på landet. Det är mörkt och tyst. Fredagkväll och ingen musik dunkar, inga fyllon härjar, inte massa trafik. Det enda ljudet jag hör alldeles just nu är knattrandet från tangenterna och ett av marsvinen som småpiper i sömnen. Jag älskar det. Mitt torp må vara skabbigt, jag må vara en underlig filur som bosätter sig ute på landet med massa fyrbeningar, men vet ni vad? Just nu finns det ingenstans jag hellre skulle vara. Jag älskar mitt skabbiga torp, älskar mitt röriga hem och mest av allt älskar jag mina djur. Till och med grisarna, ja faktiskt till och med Månster som bits. Vi är alla lite trasig och knasiga, men det är väl det som gör att vi passar så bra ihop. 

God natt världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar