måndag 7 februari 2011

Arga arga grisar

Har badat och fönat marsvinen. Det var INTE populärt kan man ju säga. Badandet gick rätt ok, de var mest skräckslagna och hyfsat stilla. Att torkas med handduk var helt ok. De fick sitta tillsammans o gosa. Men hårfönen. Den var nog djävulens redskap..minst. Arga grisar minsann. Jag ser ut som jag hånglat med Edward Scissorhands ungefär, massa rivsår på hals och bröst. Stackars grisarna.
De är ju tyvärr känsliga de små liven. Vore det ok att bara torka dom med handduk och in i buren så hade jag gjort det. Men de kan bli förkylda så man får tampas med hårfön och det var ju inte så himla roligt. Men vad mjuka och mysiga de blev =)
Ja huvudena är förstås inte badade, men resten. De började bli kläggiga vid talgkörteln så det var väl dags.

Innan badet städade jag buren så de har nytt spån o massa godis att komma hem till. Kan ju inte slänga in dom i skitig bur. Imorgon ska jag storstäda rasthagen igen också. Är inte så mycket städande egentligen, sopa upp lite hö o bajs. Torka någon enstaka kissfläck på vaxduken. De kissar rätt bra i toalådorna.

Jaja.. nu äta det för fullt i alla fall. Söta busar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar