söndag 20 februari 2011

Jag har fyndat!

Är så fett nöjd just nu. Jag hittade en kälke igår på blocket. Till häst alltså, gammal vedkälke. Så jag ringde på den idag och fick komma och titta. Denne fantastiske man hade urrensning på logen så det fanns lite gott och blandat.

Jag hade med 400:- och kom hem med:

1 vedkälke, 2 kuskbockar, 1 skaklar, 1 svängel. Fatta vilket kap! Lycka! När jag kom hem till stallet var bästaste Håkan där och jag bad honom fundera på hur man bäst fick kuskbock på plats på kälken. Vips så satte han igång sin magic och snickrade en anordning att fästa kuskbocken med och sen fick han den på plats. Det var som vacker poesi att se snickarHåkan in action. Tack! Så nu jäklar ska det köras! Bilder får ni såklart på vår fina kälke, som har plats för 2 pers. Någon sugen?

20110220186 20110220187 20110220188

Idag var lastningens dag. Garre var redan klar när jag kom till stallet. Snopet. Han hade gått på och av utan problem. flera gånger t.o.m. När vi hämtat kälken testade vi Dido också. Inga problem. Han lastade i stort sett sig själv. Happ.. här har man haft mardrömmar helt i onödan. Tokiga hästar. Imorgon ska kälken invigas och Polly får följa med på släp. Det blir roligt! Älskar att köra pålle ju.

Så lämnar jag er med några bilder på Dido. Hans moppe-mustasch är nog snyggast i stan utan konkurrens. Han är grymt vacker den hästen.

20110220189 20110220190

 20110220192

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar