söndag 13 februari 2011

Apropå ohygieniska djur

Såg en annons för nåt medel för huvudlöss och kom att tänka på en sak. En del människor tycker ju att djur är rätt ohygieniska och äckliga. Katter är äckliga för att dom är överallt, hundar hårar, hästar stinker och smådjur är ja bara allmänt äckliga. Det ska tvättas händer så fort man tagit i nåt djur och bytas kläder och jag vet inte allt.

Så tänkte jag på föräldrar, särskilt småbarnsföräldrar. Seriöst..hur har småbarnsföräldrar mage att påstå att mina djur är ohygieniska och en hälsofara? Man ,jag, blir varnad för att pussa för mycket på katterna och hålla på med grisarna för mycket. Nu tappade jag tråden så jag hoppar snabbt tillbaka. Jo..om man kollar på samhället.. vad orsakar mest sjukdomar hos vuxna människor idag? Att pussa på en katt eller att pussa på en dagisunge? Hur många ringer till jobbet och beklagar att dom är hemma med magsjuka för 4:e gången det året pga magsjukeepidemi bland hundarna på hundkursen? Nej ingen..just det.

Att umgås med barn är ju som att be om att bli förkyld, magsjuk eller få nån annan läskig sjukdom som är ok att ha som barn men nästan dödlig att få som vuxen. Förutom baciller som flyger överallt har vi ju löss också. Om jag beklagar mig över att hunden fått löss tycker folk det är skitsnuskigt, men faktum är ju att massa barn varje år sprider löss i skolorna. Löss, vårtor och annat otäckt. Dessutom är väl inte barn de renligaste varelserna på jorden heller? Bebisar bajsar och kräks typ konstant. Lite äldre barn äter sitt eget snor, kladdar med sitt bajs och säkert andras bajs. De drar in lera och smuts, döda djur och annat äckel.

Så nej nu får det vara nog. Barnföräldrar har härmed förlorat rätten att gnälla över att mina djur är otäcka. Jag har aldrig blivit sjuk pga mina djur, men att pussa barn är ju som att spela rysk roulette. Man borde byta skyltarna på såna djur-klappar-ställen. De uppmanar barnen att tvätta händerna EFTER att de klappat djuren. De borde tvätta händerna INNAN de får klappa djuren. Hädanefter kanske jag själv ska börja sprita händerna efter att ha hanterat barn. Vill ju inte att mina djur får löss >=)

Seriöst..är inte snor det äckligaste ever?

2 kommentarer:

  1. Jag håller helt och fullt med! Barn är skitvidriga ju! Såg för någon minut sedan en barnbild på Fejjan där mamman var alldeles till sig över att någon annan tagit kort på hennes pluttehjärtesnutt. Så långt är det bra, men på bilden visas en äckelpäckelunge upp med dregel i hela ansiktet! Det hängde t o m en salivdroppe på hakan på ungen! Jag blev alldeles illamående faktiskt. Jag MÅSTE rensa min vänlista på Fejjan....

    SvaraRadera
  2. Ja barn i all ära.. en del barn får stå på min undantagslista så jag kan tycka dom är charmiga. Men snor och slem är ju faktiskt värre än kattspya och bajsvatten från Raffe. Är det nu man ska ducka för hatbreven kanske ;)

    SvaraRadera