torsdag 4 november 2010

Värdelös info

Jag har typ nageltrång på min stortå. Det gör svinaont och kommer massa var. Spännande va?

Å andra sidan har min konstiga hudgrej på kinden försvunnit. Min kropp är lite märklig ibland.

Ett till helt värdelöst fakta är att jag typ alltid fryser om mina tuttar. På vintern när jag rider tappar jag känseln i dom och det gör redigt ont när de ska tina upp sen. Då har ju ändå tuttarna mest kläder på hela kroppen, men det är ändå den kroppsdel som är värst. Så jag har införskaffat såna handvärmare som man knäcker till så håller de värmen 8 timmar eller vad det var. O mamma tipsade om fetvadd.
Anledningen till att jag outar det här är för att jag är lite orolig för följande scenario:
Tänk om jag ramlar av hästen igen och får åka ambulans. Inne på sjukhuset får jag strippa av alla kläder på överkroppen. En sköterska klipper upp bh´n och hittar: fetvadd och handvärmare. Otippat på en människa som har f-kupa och inte direkt behöver fejka tuttstorlek.
Så nu vet ni ju anledningen så kan ni ju snälla göra situationen lite mindre pinsam och typ rycka ut fetvadden innan ambulansen kommer.

Jag har tråkigt. Märks det?

Jenny har ett hett tips också. Hon gissar att det inom en rimlig framtid kommer dyka upp blandrashundar i närheten. Vad sägs om "schäfer"/"pitbull"? Ja för har man inte tid, ork, engagemang till en hund så är alltid rätta lösningen att skaffa en till. Smart drag.

Jag funderar på att skaffa fem hästar. Någon av dom fem borde väl bli bra? Kanske.

Hepp.. åter in i diklofenak/ketagan dimman o slippa värken för en stund. Konstigt att inte värktabletterna biter på nageltrångsvärken dock.

1 kommentar:

  1. Det där med tuttarna och iläggen var sjukt roligt!!!! Skrattar som en tok! =)

    SvaraRadera