måndag 1 november 2010

Fusk

Okej dag 1 av sockerfria livet gick sådär när jag hittade lite gammalt godis i skåret. Det var inte ens gott men är man desperat så är man.

Har jävligt ont igen. tror det är stallgörat som gör att jag får ont. Mockar och slänger med hö, inte nyttigt för brutna revben. Ringde VC och såg om dom kunde hjälpa mig med icke. Jag får bita ihop och se glad ut. Kul jul

Idag red Jenny Raffe åt mig o hon tyckte han var knasig. Först skulle hon ju inte få komma upp på honom o sen slängde han sig iväg o sprang av gårdsplanen. Väl på banan hade han väl gott ok, han har så bråttom bara. Fuskar och springer på istället för att jobba. Men nu har han väl överskottsenergi när han bara stått utan att jobba och ändå får lite kraft. Kanske ska dra ner på kraften ännu mer nu när han bara står.

MIN plan med Raffe är:
1. Lära honom stå still så man kommer upp
2. Lära honom stå still tills jag säger gå
3. Kunna lämna gårdsplanen lugnt.

Jag tänkte inte rida förrän det där sitter och ska det ta ett halvår så får det väl göra det då. Jag tänker öva på det här flera gånger i veckan och inte ge mig förrän han gör som JAG vill. Klart han tror han bestämmer om han tar kontrollen direkt vid varje ridtur. På onsdag ska vi köra honom också så får han jobba av sig lite energi.
Vi tömkörde Polly också. Det gick rätt bra. Hon tar halter helt ok. Men fy vilket humör hon har den damen.. herrejävlar. Man riktigt ser hatet spruta ur ögonen. 

Annars tror jag han trivs. Han hade sovit som en gris härom morgonen. Herr Stallägare trodde nästan han var död för han rörde sig inte ur fläcken. Först när alla var färdiga för att gå ut lyfte han huvudet o vaknade till liv. HAha.. så söt! Morgontrött!
Men Gud vad han är grisig i boxen. Jag trodde i min enfald att han skulle vara en renlig och lättmockad herre. Icke då, det är bajs lite överallt och det mesta är dessutom finfördelat. Jag hoppas på att det blir bättre när han vant sig vid stall..annars kommer det bli en lååång, lååång vinter. Han är grymt långhårig också. Om inte Kerstin hälsar på snart får jag nog åka och låna klippmaskinen. Handen liksom försvinner in i all päls... Åh..han är så söt Raffe. Och om ni undrar så är jag inte avskräckt eller så.. jag tänker bara göra allt lite mer ordentligt den här gången.

Annars då.. njae inte så mycket. Tycker jag kan få slippa ha ont nu. Vaknade runt 3 inatt för att det värkte som ett as. Lär inte bli bättre i natt. Men kan ju inte begära att de andra ska mocka o fixa allt hö bara för att jag är skadad heller. Trist.

Nåvä.. slappa lite o sen säng. Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar