söndag 14 november 2010

Ridtur idag




Jag var i stallet idag. Jenny var där med sin kompis Maja. Hon var skittrevlig! Maja alltså..ja Jenny också som alltid.


De skulle tömköra Polly på banan så jag tänkte passa på att rida Raffe där. Vågar mig inte ut på äventyr än innan allt är läkt med i paddock ska väl gå bra.


För det första kunde jag hoppa upp själv! ( Tack Lee) Han började snurra lite så jag lät honom snurra några varv o sen var det bra. Han stog som ett ljus. Jag kunde också få honom att inte kasta sig iväg. Visst trampade han lite och så, men inget överdrivet. Duktig!


På banan gick han ok. Han fuskar massor, genar i hörnen och bara springer, men det är ju ett tag sen han blev riden ordentligt så det är ju inte konstigt. Det kommer komma tillbaka.


Jag testade nya bettet och har inte direkt något utlåtande. Verkar vara rätt skarpt så jag red i stort sett inget på den tygeln utan enbart på andra tygeln = vanligt tränsbett. Tror varken Raffe eller jag listat ut riktigt vad vi tycker om det andra än. Jag tror absolut det funkar som ett stopp, är mer orolig för att han kastar sig bakåt eller försöker resa sig i protest över att bli så fast. Vi får se..Han blev definitivt sur över att jag hade något att ta i och då plockade jag bara lätt med den tygeln när han stod och trampade.


Så ja en bra dag i stallet! Imorgon ska jag upp igen tänkte jag. Ser ni min fina klippning haha.. herregud..jag kan inte klippa häst. Men någon gång ska ju vara den första.


Dido har för övrigt slaktat Raffes nya fina fleecetäcke. Det hängde i delar på båda sidor >=( Regntäcket var dock helt så jag satte ett lite mindre fleecetäcka under regntäcket så kanske de inte når det. Fleecetäcket har jag plockat med hem och tänkte försöka mig på att rädda med hjälp av en gammal fleecefilt och symaskin. Det fattas inga delar som jag såg så det borde gå att sy ihop och förstärka lite extra under bara.


Älskade mormor är sjukare igen och just nu verkar det som om hon kanske lämnar oss snart. Mamma verkade inte jättetänd på min idé om att åka och  hälsa på henne på sjukhuset. Hon vill väl inte att jag ska bli ledsen antar jag. Usch.. kanske ska vänta tills någon annan gör mig sällskap så jag inte är själv ifall det blir jättejobbigt. Var där för 2 veckor sen och då var mormor rätt kry ändå. Hoppas det kan vända igen. Älskade,starka, vackra mormor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar