söndag 1 juni 2014

Duktiga klubben! och... var är min plånbok?

Jag börjar med plånboken. För den är borta! Har inte använt den på ett tag, har en liten mobilväska jag haft korten i. Så skulle jag ju hitta plånboken idag och den är borta. Jaha ja. Nu letade jag ju sisådär kl 5 i morse, men kom hem så sent så orkade inte sen igen. Får leta i morgon. Någon som har den som sällskap hemma hos sig så kan ni ju hojta. Är liksom bara ICA.kort och grejer i den. Bensinkort/bankkort och körkort har ju jag.

Jaja.. jag och Linnebergsgänget åkte ju på brukstävlingar idag. SÅ roligt! Ella följde med också.

Eftersom jag är snorttrött kommer duktigpoängen här:

1. Jag lyckades koppla på transporten själv, fint so snus gick det när Ella kollade så jag inte mosade nåt.

2. Vi kom fram i tid

3. Pappa Daniel och mamma Cissi som sprang med Felicia när hon red. Dagens motionspass. (Vem springer med mig och eldas?)

4. Felicia&Harona. Dagens gulligaste par! Harona var stencool! Lite ponnyenvis, men stencool!. Felicia red som en kung. Hon var så himla tuff och duktig! Jag vill också rida Harona.

5: Cissi&Manny: Mannys första tävling och hans ögon var stora som tefat. Massa gula hästar överallt. Med så mycket att titta på kanske inte hjärnan hinner ta in allt som ryttaren säger riktigt när man är liten. Cissi jobbade jättefint och blev inte arg och hård. Manny jobbade så fint han kunde. Det blev lite mycket på en gång. Men sånt kommer ju med mer rutin. Han är bara 4 och första gången på tävling, klart man blir förvirrad! Cissi har aldrig provat bruksridning heller, hon har bara kollat på mig en gång. Så jag tyckte dom var skitduktiga! Manny var ju lugn och snäll. Han var bara fullt upptagen av omvärlden. Cissi hade tålamod för 100 människor ungefär.

6. Eldas. Åhhh Eldas! Han fick stå i en liten hage idag medan vi väntade på vår tur. (tack till ägaren) Anordnaren gick förbi oss precis när Eldas härjade lite och frågade om vi ville låna en hage. "ja tack" sa vi så Eldas fick stå i hage och kolla läget. Han var inte ens samma häst som sist. Jag kunde sadla och hoppa upp utan att någon höll i honom. Han dampade inte bara runt, utan lyssnade faktiskt. Jag är SÅ stolt! Det enda han hoppade över var hindren, som han ju skulle hoppa över.
Dagens minus till mig som klantade till vägen så vi blev uteslutna. Oh well, vi red en kanonrunda ändå! Älskade häst!

7. Josefine. Liten flicka på "tråkig" hästtävling och skötte sig så bra. Sötunge!

8. Virre&Mirja. Virres hästar är helt fantastiska. Köper jag någonsin unghäst får den bo hos Virre i uppfostringsskola i två år. Grymt duktiga!

9. Jag igen... faktiskt. För att jag kunde backa in transporten och parkera den när vi kommit hem. Jag körde inte ens på nåt. Woohoo

10. Daniel gjorde massa raggmunk som jag och Ella snällt åt upp. Den satt fint precis när vi kommit tillbaka från tävlingen.

11. Ella för dagens sällskap.Mysiga människa!

12. Mina hundar, som fick vara ensamma llite väl länge idag och inte rivit huset, eller kissat inne, eller hatar mig. (Dock hade Zaxon lagt en hel limpa bröd i soffan, i oöppnad förpackning. Undrar om han precis tänkte göra sig en macka eller om han sparade till sämre tider?)

Grym dag idag. Så jäkla roligt! Mer info kommer när jag orkar. Dock kan jag meddela att jag ska iväg igen nästa söndag. Någon som vill med och vara fotograf? Virre kommer rida sina också.

Finaste familjen i väntan på start. Pappa Daniel gör sig redo för ett löppass, Cissi och Felicia tar ett sista taktiksnack. Josefine var med mig och Ella på kullen så ni får föreställa er henne.

Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar