söndag 22 juni 2014

Jamen, osocial midsommar på er allihop!

Midsommaren har gått i de osocialas tecken. Midsommarafton hade jag grym huvudvärk hela dagen. Jag valde att avstå från grillparty och låg hemma i soffan och kollade film. Lika gött det.

Igår var jag också osocial och bara softade. Rätt fint.

Eller, osocial gällande människor då. Djursocial har jag varit.

idag vaknade jag av att uttråkade bönder kom på tanken om att träd måste sågas just idag. Gärna det trädet som är precis nedanför mitt sovrumsfönster. Då menar jag precis nedanför, grenarna slår emot rutan. Så jag vaknade till de ljuva tonerna av motorsåg, Pixies hysteriska skällande och radioskval. De hade kört upp traktor och släp på gräsmattan, så radion i traktorn spelade så vackert så. Jamen god morgon!

De har fortsatt kapa träd lite här och där runtom. Jag hyr ju huset så jag har inget att säga till om, de får väl kapa ner allt som finns om de nu vill det. Men det är söndag och taskigt väder. Kan inte bönder vila på söndagar? Kapa träd kan väl inte vara livsviktigt?

Skumt väder för övigt, sol som växlar med fullt ösregn. I morgon ska Zaxon ultraljuda sin knöl i magen. Hej ångest på den. Hoppas det bara är.. vad vet jag.. fettknöl? Konstigt bråck? Vi får se. Jag tror cancer, men hoppas inte. Han är pigg som en liten busehund i alla fall. Så mysigt nu när han är helrakad, då sover han i sängen med mig en stund. När han har full päls blir det för varmt för honom.

Hepp, får se vad dagen för med sig mer än sågande bönder och snarkande hundar. Oh jag köpte en sån här till Eldas förresten:

Han blir så himla ansatt av flugor den stackars hästen. Jag tänkte ha den när vi rider när det är extra jäkligt med flugor ute. Då slipper han att dom irriterar öronen på honom. Nu har han ju pannlugg så det räcker så kanske klipper bort själva "flyveil" trådarna och bara sparar öronskyddet. Får se om de känns i vägen eller inte.
49kr och det var fraktfritt, då är det ju värt det. Att beställa något för 49 kr och sen betala frakt för typ 60 kr är ju väldigt ovärt. Då köper man ju inte en sån liten grej, men fraktfritt då kan man passa på.
Har man en häst som är mindre ansatt skulle ju en sån här funka fint i hagen istället för hel flughuva också. Eldas är rätt irriterad och svullen vid ögonen trots lång lugg så han behöver nog huva (som han snällt plockat av sig och gömt i hagen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar