torsdag 26 juni 2014

Om man inte är smart får man vara söt

Pixie är verkligen ingen smart hund. Det ser man när man jämför med Zaxon, som istället är väldigt klok.

De fick precis varsin hushållspappersrulle fylld med godis. Zaxon öppnar sin på sisådär 2 sekunder och äter glatt.
Pixie bär runt på den en stund, krafsar lite på den, blir frustrerad och springer bort till Zaxon för att sno hans godis, kommer tillbaka och krafsar lite mer.

Jag blir så otålig och vill bara öppna den förbannade rullen åt henne så jag slipper se henne dra den fram och tillbaka över golvet.
Men till slut så fick hon upp lite så hon kom åt godisen. Fattar hon att hon ska tippa på den så hon får resten av godiset i den? Eller dra sönder den lite mer? Nej inte så mycket. Så nu går hon runt på golvet med nosen i rullen i förhoppningen att fler godisar ska rulla ut medan hon skjuter runt den där över golvet.

Ja jag säger då det... Blondin ända in i själen. Men söt och ganska snäll.
Zaxon däremot är ju för smart istället. Det går inte att underhålla honom med såna enkla saker. Jag tar petflaskor och fyller med godis ibland, de måste han ju tippa på så godiset rinner ut. Då tar det en liten stund i alla fall.

Igår var jag med på P&J när Virre red. Blev lite taggad själv när jag insåg att alla inte kommer runt banorna, många stannade, någon kunde inte ens hoppa ett enda hinder för att hästen bara backade. Många söta unghästar som hoppade 1 m när hindret låg på 40 cm. Så jag och Eldas gör nog inte bort oss allt för illa. Hoppas komma iväg nästa vecka. Hoppas jag och Virre får med någon som kan hålla lite häst och kanske ta lite kort. Virre skulle ha med 2 hästar och jag har ju Eldas så.. vi får se.

Hon har blivit stor minsann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar