måndag 2 juni 2014

Älskade, mysiga, morgon

Idag när jag vaknade hade Zaxon hoppat upp i sängen så vi liksom låg sked. Jag hade inte märkt det, men låg och kramade honom när jag vaknade. Älskade hund! Han är den bästa varelsen på jorden. Så smart och snäll. Hur gjorde jag för att få fram en sån fantastisk individ? Zaxon är inte ofta i sängen samtidigt som jag är där. Mitt sovrum är vidrigt varmt på nätterna nu och han brukar tycka det blir för varmt. Han ligger hela på det svala golvet eller nere i vardagsrummet i soffan. Nedervåningen är mycket svalare nattetid. Men dagtid är sovrummet svalare så han ligger gärna i sängen själv då. Mysvovve!
Pixie löper och måste ha sina trosor på sig så hon är sur på mig. Inget morgonmys där inte.

Jag hittade min plånbok igår. Jag hade städat undan den sådär fint som man gör ibland. Jag hade väl tänkt att jag skulle behöva den, eller pengarna däri, till tävlingen igår och hade således lagt den i en påse med hästsaker som skulle till stallet. Där låg den ju i fint förvar. Nåväl, problemet löst! Jag är grym på att tappa bort saker. Sen dyker de upp lite när man minst anar det. Att febrilt leta efter bilnycklar precis när man ska åka är ju en klassiker.

Grymt varmt ute idag förresten. Jag ska slappa lite och sen kanske det blir stallet, får se. Eldas mår inte dåligt av att stå idag efter gårdagen och i morgon ska jag rida med söta Ella, onsdag har vi lektion. Det går bra nu =) Om Ella hittar passande sadel till Manny kommer hon och jag åka ut på lite P&J med Manny och Eldas. Kanske kan få med Cissi någon gång också, Manny kan ju hoppa två klasser. Både Eldas och Manny behöver lite mer rutin på att komma ut så de är lite mer coola på tävlingsplats sen.

Fast jag tävlar inte för resultaten egentligen. Det kanske låter som en dålig klyscha, men jag tycker bruksridning är så grymt roligt och tävlingar är ju enda chansen att komma på en ordentlig bana. Så tävlingar för mig blir som att åka på ett roligt ridpass. Synd man bara får rida ett varv på banan.

Ska pilla med lite bilder när jag orkar, tänkte lägga upp resultatet från vår ritt också, eftersom jag är löjligt stolt över fina hästen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar