måndag 16 juni 2014

Tandläkarbedövning till en hel häst

Jag började ju dagen hos tandläkaren, åh hurra. Jag fick en spruta med bedövning och jag tror de gav mig nåt elefantmedel. Jag fick sprutan vid 8.45 och jag är fortfarande rejält bedövad. Det är snart 3 timmar sen ju. Jag känner bara halva tungan och ena örat är bedövat. Allt däremellan är bedövat också. Ser ut som jag fått en stroke typ.
Jag lyckades äta lite ändå, trots ostyrig tunga.

Det blev ingen ridlektion idag =( Ridläraren hade ingen barnvakt, hon fick bebis för ett par månader sen. Det suger lite, hon är grymt bra som instruktör, men det har blivit lite många inställda tider. Det blir svårt att få kontinuitet. Hon håller till lite för långt bort för att åka hem dit också. Men vi får se, kanske blir bättre under sommaren. Vill inte byta, men samtidigt måste man ju ha lektion för att lära sig.

Ser ut att bli sådär väder idag. Regnade ju friskt inatt. Så får se vad dagen bjuder på. En ridtur kanske.. eller sova..eller bara vara.

Apropå att vara sena, nog måste läkare ha i sin arbetsbeskrivning att alltid låta patienten vänta minst 10 minuter? De är verkligen aldrig i tid, men om man själv är sen, då jäklar. Tandis var 15 minuter sen, då hade jag ändå morgontid. Som mest har jag väntat 45 minuter på doktor, trodde han bokat fel tid till slut, men han hade fastnat med nåt pappersgöra.
Jag var nog ganska okej i tid som socialtant. Visst fick folk vänta ibland, det kunde ju vara så att man var mitt i ett telefonstamtal, eller mitt i en uträkning eller så. Men annars var jag nog ganska i tid. Vi hade lite trist så att vi inte meddelades när folk dök upp så vi fick springa till receptionen och kika hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar