onsdag 11 juni 2014

På tur med grabbarna grus

Ja vi kom ut idag också, jag och Ella. Cissi har varit borta ett par dagar och kommer hem ikväll.

Idag var Eldas lugnare. Han såg inte spöken överallt och han hetsade inte som en tok. Visst hamnar Manny på efterkälken, men Manny går ju och filosoferar om livet under tiden. 
Men Eldas är galet stel igen, helt omöjligt att böja åt höger. 
Han försöker inte ens rulla upp i galopp heller. Ett tag galopperade vi ju varje tur. 

Idag var Manny den knäppa. Helt plötsligt bestämde han bara att "nej jag går inte" och frös fast. Av ingen anledning alls, han bara stannade och stod där, som en tjurig kossa ungefär. Ella kämpade tappert med att få fram honom. Han gjorde så ett par gånger. Sen stannade Eldas för att kissa, ja då var Manny också tvungen att kissa. Smittsamt det där. Men Manny var tjurig idag, lite snubblig också så han kanske var trött efter gårdagens klättrande. 


Vilken fläskig rumpa Manny ser ut att ha

I morgon ska vovvarna vaccineras. Om jag orkar upp i tid ska jag lämna lite blodprover också tänkte jag. Sen blir det stallet igen. Blir kanske ett litet gäng som ger oss ut på tur, det vore roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar