tisdag 17 juni 2014

Hopp i skogen

Jag tog mig till stallet idag till slut. Jag är inne i en period då jag är oerhört trött. Att bara hämta posten känns som att bestiga ett berg. Det krävs sån enorm viljekraft för att inte bara gå och lägga mig just nu. Antar jag får ta och ringa doktorn någon dag, annars kommer jag sova bort hela sommaren. 

Ella och Manny följde med på tur. Manny provade sin nya sadel och den verkade ligga helt okej faktiskt. Manny hade lite åsikter som vanligt. Dagens åsikt var att det är dumt att gå på vägen när man kan gå på gärdet. Han sparkade lite åt Ella men sen gav han upp. Så vi gick upp till hindren i skogen och testade om hoppsadeln funkade att hoppa i och den funkade kanon. Manny tyckte det var skitkul! Så det blir väl P&J nu då.


Jag tyckte vi var hemskt modiga som vågade oss ut på dessa två hetsiga herrar. Ni ser ju lång väg vilket temperament de har innan ridturen. 

Eldas fick sin flughuva. Jag hade en oöppnad kvar hemma och den passade, yay! Eldas behöver den främst för öronen, han skakar lite på huvudet och är irriterad. Men han är svullen runt ögonen också, trots massiv lugg. Han är svart och blir illa åtgången av flugorna såhär års. Flugtäcket kommer åka på nu också, även om det är lite lugnare nu när det är lite kyligt. 
Men Mannys flughuva hittades inte. Han har också en svart. Får se om den dyker upp snart. Han har ju inte direkt någon lugg att skryta med heller, men också där tror jag öronen är värst. Elaka odjur de där flygfäna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar