måndag 25 augusti 2014

Snygga ben


Ja såhär snygga ben kan man ha om man har köpt nya chaps och har lite för feta vader. Jag försökte använda dom i stallet men fick inte igen dom. Så igår tvingade jag på dom med bara ett par höga strumpor under. Idag tog jag dubbla tjocka knästrumpor under och har haft såhär hela kvällen. Då borde dom funka utanpå ridbyxorna i morgon. Man får tänja ut dom lite bara. Så är det när man är kort och har feta vader. Jag behöver köpa såna som är lite för långa för att dom ska passa runt, men då blir proportionerna lite fel. De är ju formade efter vaden, dvs buktar ut där man är som tjockast över vaden. Den utbuktningen hamnar på lite fel ställe på mina vader. Men eftersom det är resår brukar det gå att kämpa sig i dom. Snygga ändå va? Sjuk rea också, kostade 75 spänn! Helt i skinn och med sån snygg "stövelskärning" på utsidan knät (som på bilden är skrynklig eftersom jag suttit med benen i kors i soffan. Men så stiligt det kommer bli!

Jag var uppe tidigt idag också. Var hos doktorn kl 9. Vi sa väl en del nytt.. Jag ska höja ena medicinen, blir erbjuden KBT i grupp samt bipolärinfo i grupp. Vi ska ha samverkansmöte i november. Fortsatt sjukskrivning i 3 månader.
Jag tycker fortfarande inte om henne. Egentligen är hon vettig, men tror hon pressar på för mycket och det gör mig orolig. Hon menar att sjukskrivningen ska bort när man arbetstränar, medan jag då bara får panik och undrar var ekonomin då kommer ifrån, hur blir det med min gamla arbetsplats och sånt. Men det kommer väl lösa sig vid samverkansmötet. 

Efter doktorn var jag till Granngården och köpte en bal med spån till stallet. De bjussade på godis, finfin frukost sådär kl 10 på morgonen. Sen hem och tog med Pixie i säng och somnade. När jag vaknade till liv var det regn och elände så jag red inte idag. Gick runt med plaskblöta fötter igår efter en promenad i vattenhindret så ville inte utmana ödet och bli blöt idag igen. Resten av veckan verkar bli rätt regnfri så då ska vi ut. Jag vill ju testa nya bettet.. och chapsen såklart haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar