söndag 17 augusti 2014

Ganska ok idag

Ända sen anfallet i torsdags har jag mått ganska sunkigt. Jag har varit yr, huvudvärk och illamående. Men inte magsjuk eller nåt, bara en kraftig olustkänsla i kroppen. Men idag har varit rätt okej. Lite huvudvärk och lite smådarrig men inte mått särskilt dåligt. Så hoppas det är på väg bort. huvudvärken känns som ett band som dras åt runt huvudet, precis ovanför ögonbrynen typ. Jag har ätit och druckit ordentligt. Illamåendet har släppt lite precis när jag ätit men annars kommit tillbaka igen.

Så kan det vara ibland, bara att gilla läget och kämpa på. Men idag var bättre som sagt så i morgon kan jag förhoppningsvis åka till stallet igen. Jag har inte riktigt velat vara bland hästarna när jag får såna yrselanfall. Kul att få ett sånt i hagen mitt i gänget, eller ännu värre när man sitter på ryggen på hästen. Det kan ju bli farligt.

Så hur har jag spenderat helgen? Mestadels med att kolla på film. Har vikt lite tvätt, pysslat lite, men mest bara varit. Har inte haft så mycket ork och eftersom det bara snurrat till när som helst så vill man ju hålla sig lugn.

Jag såg en så grym film igår. Det var en dotter som var psykiskt sjuk. Hon bar på ett stort hat till sin pappa, som hon misstänkte drev mamman i familjen till självmord. Så får pappan en stroke. Han kan inte röra sig, inte prata, men han är medveten. Han kan titta och blinka typ. Dottern flyttar då hem, låtsas att hon förlåtit honom och att allt är bra men missköter honom. Hon säger massa hatiska saker rakt i hans ansikte, ger honom inte mat och sånt.
Kan ni tänka er det läget? Att ligga helt försvarslös, helt utan att kunna röra ett finger, och ha någon så full av hat som ska ta hand om en? Att inte kunna förmedla vad som händer för världen? Fy vilken hemsk situation!
Det finns säkert alldeles för många som har det lite liknande. Assistenter som inte behandlar personen väl. Sorgligt att tänka på.

Regnig dag.. hoppas det blir bättre i morgon. Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar