torsdag 7 augusti 2014

Bara sol på Linneberg

Tänk vilken skillnad människor i ens omgivning kan göra egentligen. Hur till och med en plats förändras av de vibbar människor sänder ut.
Just nu är Linneberg (stallet alltså) bara molnfri himmel och sol i hjärtat. Inget ont i magen, ingen ångest över vem som är där, hur stämningen är för dagen. Det går att andas liksom. Det verkar vara ett bra gäng som är där nu. Inga konstigheter bakom ryggen, sneda blickar och smussel. Det är liksom lugnt.

Jag hoppas Cissis verksamhet kommer att rulla igång precis som hon drömmer om. Vet inte om jag känner någon människa som är mer lämpad för att jobba med människor med behov. Hon är så grymt empatisk, utan att bli för snäll, tålmodig och klok.
Skulle jag någon gång få glädjen att jobba med henne skulle även de tuffaste dagarna kännas helt okej. Vi får se vad framtiden bär med sig helt enkelt.

Stallet har fått två nya invånare. Två fina kossor flyttade in igår. Hästarna gillade väl läget lite sådär. Manny var fram först, sen Eldas. De andra tre flydde för livet typ haha. Alla kommer gå i samma hage, men nu när de vänjer sig vid varandra är kossorna avstängda uppe i hagen högst upp så de är haggrannar.
Det brukar gå bra att ha kossor och hästar ihop. Det som kan hända är att hästarna är dumma mot kossorna. Så man får ju hålla lite koll. Härligt att mocka kobajs ur lösdriften sen.. mmmm. Om Zaxon rullar sig i det kommer jag gråta.

Skönt med lite svalare luft nu också. Det är ju varmt men inte FÖR varmt. Igår red jag en sväng med Angelica och Nahjar. Det var skönt ute men lite mycket flugor. Idag ska jag nog ut med Ella och kompis. Annars tar vi väl en sväng själva.
Cissi och Daniel har fullt upp på gården. Det kommer en inspektör från projektet på måndag så hoppas de får grönt ljus att köra.

Jag jagar fortfarande plats för arbetsträning. Hoppas det lättar nu när folk kommer tillbaka från semestrar. Jag mår rätt stabilt nu så jag vill få börja smyga igång.

Jaaa det är väl det. Det rullar på helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar