fredag 22 augusti 2014

Är min hund lat och trög eller lat och smart?

Så hundarna fick varsin toarulle med korv i. Det tog Zaxon sisådär 0.2sekunder att ta sig in i sitt paket och käka korven (och halva paketet). Han är jäkligt smart den killen. Han brukar få godisar i petflaskor så han får skaka ut godisen, eller stängda plastbunkar så han får jobba lite. Inga problem.

Den där lilla lurviga är ju en annan fråga. Jag vet inte om hon är korkad eller bara lat. Hon bär runt på grejen, skäller på den, men försöker inte ens öppna. Till slut orkar jag inte lyssna så då öppnar jag ju. Hur svårt är det att öppna en toarulle som bara är lite vikt i ändarna liksom? Likadant med grisöron. För att få tyst på henne får jag klippa sönder dom. Det är för jobbigt att tugga tydligen. Har dom tuggben brukar hon låta Zaxon mjuka upp benet så det bara är en sladdrig klump, sen snor hon det.
Men så vet jag ju inte om hon kanske faktiskt inte kan. Hon har ju mindre mun, inte lika starka käkar. Jag kanske förväntar mig för mycket. Med ett fint överbett, några tänder för lite och någon extratand som inte ska finnas, så kanske det inte är så lätt?

Äta melon går bra i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar