måndag 4 augusti 2014

Är det redan höst?

Vad mörkt det är ute. Det var inte länge sen man kunde vara ute till 1-2 utan att det blev mörkt ju. Det känns som det går snabbare när det blir mörkare än det gör när det blir ljusare.

Konstig dag idag. Först var det snorvarmt, typ 34 grader. Sen åska och lite regn, sen ganska behagligt och sen åska lite smått sådär. Hoppas det blir okej väder i morgon. Lite småmulet vore fint och inte 30 grader varmt. Jag orkar inte göra något i värmen. Orkar inte existera ens. Jag och hundarna la oss i sängen framför ACn en stund. Ganska skönt att komma ifrån värmen. Vi hade 25 grader i rummet då och bara det var en lättnad.

Jag har hämtat Eldas nya flugtäcke idag. Snart behövs dom inte, men en stund till iallafall. Nu är det inte så mycket broms längre, mer äckliga små flugor överallt. Styngflugor, mygg, älgflugor och sånt. Tror de egentligen har mest behov av flughuvorna just nu så de slipper alla småflugor runt ögonen.

Usch jag tänker på de som bor nära den stora branden som härjar. Vilken oro och ångest! Folk har fått börja flytta sina djur. Hur flyttar man stora bestånd av tex kossor bara sådär? FB svämmar över av godhjärtade människor som erbjuder hagmark för de i behov. Då blir man varm i hjärtat.
Vad skulle ni ta med er om ni blev tvungna att lämna hemmet i panik? Jag skulle såklart ta djuren först. Sen mobil och dator, foton och sen vet jag inte. Slänga ner lite kläder och sånt antar jag. Hur väljer man vad som är viktigare än allt annat? Jag äger ju inget värdefullt, alltså äkta smycken eller dyra tavlor eller sånt. Värdet i mina saker består enbart av minnen och känslor. Sånt kan inte ersättas av försäkringsbolag.
Haha undrar om jag skulle rädda mina nagellacker ;)
Skämt åsido. Det är skrämmande vilka krafter naturen har. Aldrig har jag hoppats på regn så mycket som nu. Så väderbossen, skicka ett förjäkla ösregn över västmanland nu.

Hmm annars är det inte så mycket på gång. Min släkt i Sverige åker till Tyskland ett par dagar nu. Morfar bjöd allihop på en resa för att visa var han levt. Varför sitter jag här i soffan då? Jomen det kan vi tacka herr ångest för. Jag fixar inte att resa sådär. Jag får tokångest helt enkelt. Jag inbillar mig att jag ska bli åksjuk (de ska flyga dessutom), inbillar mig att jag ska få världens panikattack på plats, att jag ska flippa ur och må skit. Det är förjävligt att en sjukdom kan hindra en människa från att leva livet egentligen. Men så är det.
Fast det har ju blivit bättre än vad det har varit. Ett tag kunde jag ju inte ens äta på restaurang utan att jag ville börja gråta. Inte gå på bio, inte sitta på föreläsning, absolut inte släktmiddagar. Så jo det är mycket bättre men flyga till Tyskland och spendera tid där, det fixar jag inte. Det tråkigaste med det, förutom vad jag missar, är ju att göra morfar besviken. Han ville såklart få visa sitt ursprung för oss. Han börjar ju bli gammal och vill väl att vi ska ta del av vår historia. Det handlar ju inte om ointresse från min sida. Jag bara fixar det inte och det gör mig sorgsen. Men jag hoppas de andra får en bra resa iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar