söndag 22 januari 2012

Min hjärna samarbetar inte mer idag

Sitter här med mitt Dregen-approved godis och har hjärnstrejk. Jag kom på värsta långa debattinlägget förut men nu är det alldeles borta. Kanske är lika bra det.


Jag hamnade på hästnet av någon märklig anledning också. Det kliar i hästfingrarna. Jag har abstinens =( Kollade fjordannonser och saknade Rova och gulisarna. Jag vill fortfarande ha en musblack fjord en vacker dag... Virre får trolla lite med genetiken först. O så ska jag banta så jag kan bli lite mer aktiv och kanske orka hjälpa till med hennes gulisar lite. Men snart flyttar Lilly den svarta ickefjordisen så då kan jag köra häst igen. Längtar mest efter att fläta man o köra häst haha. Rida är mysigt men köra är massa roligare.

Oh imorgon ska jag visst med Jenny till stallet och störa henne när hon mockar. Pollan har promenadvecka så jag kan lukta lite på henne också. Myyyys! Hon har inte så mycket man att fläta dock så hon kanske slipper..men bara kanske.

Jag tänkte lägga upp lite fina minnes fjordbilder, men efter datakrasch då windows dog så hela hårddisken fick återställas så har jag inte orkat lägga in bilder igen. Ska göra det, jag har ju varit lite klok och fixat kopia på extern hårddisk.

Fatta en fin mörkgrå fjord i rosa utrustning.. eller turkos..alldeles lysande turkos. Ahhh vad fint. En dag så...
Såhär ser en musblack, alltså grå fjord ut. Bilden är lånad från: http://musblack.ridakademi.se/artikel_760/Ronjas+Marco+Polo



Det leder oss till DAGENS GoogleBild: Googlar man musblack fjording får man på första sidan också upp följande:
Varken musblack eller fjord
någon av dom







Alltså det här är ju inte ens en häst =/








Okej musblack och häst men (Islandshäst, inte fjordhäst.









Här någonstans tror jag bildsök gav upp helt enkelt.










Den här bilden får sätta punkt för dagens fynd på Google bildsök. Ett tips när man söker bilder på något som man inte vet hur det ser ut är alltså att gå in och läsa också, inte bara kolla bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar