fredag 20 januari 2012

*F*U*C*K*

Varning, gnällkärring vid tangenterna.

Mitt år skulle börja så bra. det skulle bli så härligt allting och gå som på räls. Ny diagnos-ny medicin-nytt jobb-frisk kropp-bättre mående.
Sen blev det inget jobb-ingen medicin-inget bättre mående. Jag menar WTF?

Jag var hos doktorn idag med min kliande lekamen. Nu kliar ögon och insidan av halsen också. Herr doktor sa då direkt att vi får skrota medicinen. Dels för att man ju inte kan gå runt som en loppbiten hund men mest för att en del hudreaktioner kan utvecklas till en livshotande sjukdom när all hud släpper från kroppen. Ohh nej tack. Jag dök in utan tid idag för att ringa är ju hopplöst, så han skulle höra av sig nästa vecka med ny plan. Bort med medicinen direkt och förhoppningsvis bort med klådan.

Hepp, tillbaka till ruta noll då.



Psykologen och jag hade ett bra samtal idag. Vi håller på att sätta fingret på vad vi ska arbeta med. Jag kommer få KBT. Först blev jag livrädd då herr psykolog började prata om att bota kräkfobin med att just kräkas, kolla film på såna som kräks osv. Fatta var fräscht: " O nu tar vi en timmes maraton med amatörfilmade kräkscener". Som alternativ kan man jobba med det man undviker istället. Så jag kan nog räkna med att bli tvingad åka buss och tåg. Jag vill INTE! Jag kommer ligga på perrongen som ett barn och skrika och sparka i benen. Jag tycker det här hade varit bättre om han knäppt med fingrarna så försvann allt det jobbiga.

Jaja.. dagens gnäll. Jag ska ta en till allergitablett nu så jag slipper bli tokig på kli. Då kommer jag nog också somna en stund. Mys mys.

Vad har bilden med mitt inlägg att göra undrar ni? Ja inget alls kan man tycka. Men Google bild har den här bilden som första bild när man söker på "allergi kliande utslag" så då antar jag att bilden får vara med här. Kanske ska börja med en "Dagens bildgoogle".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar