tisdag 31 januari 2012

It´s alivee!

 
Haha så söt han är. Ligist kom och la sig på magen och tyckte att det var gosdags. Han blev lite närgången till slut. Mina djur verkar märka av att jag inte mår så bra just nu. Så fort jag sover har jag minst 2 katter på mig och vovven ligger intill. Sötnissar!

Idag fick jag energi nog till att stångas med psyk. Till slut blev jag uppringd av någon chef som sa att de skulle ta tag i läget så vi får hoppas dom gör det. Alltså.. det är väldigt märkligt att man som sjuk ska behöva ringa och bråka och krångla. Nu gällde det att försäkringskassan ville ha komplettering från min doktor gällande sjukintyget, jag får inga pengar annars. Jag har inte fått lön sen 27:e november nu så det börjar bli lite sådär småpanik. Men min läkare har inte tid/glömt bort/whatever. Jag har tjatat, tjatat och tjatat. Sen blev doktorn sjuk, nu är doktorn på annan avdelning pga personalbrist... och jag tjatar. Äntligen kom jag fram till någon form av chef som skulle se till att det blev fixat, det tror jag tom dom gjorde idag för den chefen jag pratade med gick till en annan chef osv.
Men ska det vara såhär? Den 9:e januari skickade försäkringskassan brev till doktorn. Om jag har mått lite sämre då? Ska jag bara lägga mig ner och dö utan pengar då? Jag är ensam i kriget, har ingen sambo eller liknande som kan ringa och härja åt mig. Om jag inte orkat härja, orkat leta upp nummer till någon ansvarig.. ja då hade jag fått gå till den sista februari när nästa läkartid är.
Sen säger folk att det är så glassigt att vara sjukskriven. Testa gå utan en spänn i drygt en månad och se om det är så glassigt sen. Dessutom när det inte är mitt fel. Jag har gjort allt, lämnat in mina papper osv.

Jaja, sa till om medicin också så hoppas dom kollar på det samtidigt. annars får jag ta kontakt igen i slutet av veckan. Pengarna känns mest akut, har 2 månaders räkningar som ligger..

Förutom det så var jag ut en sväng..svinkallt ju. Jag har ätit 2 gånger idag (i motsats till gårdagens sovdag då jag käkade 1.5 dl keso på hela dagen) och jag har duschat. Wooo! Det är fan illa när man själv liksom vaknar till och inser att man luktar allt annat än gott.
Så hörde den fantastiska I av sig med frågan om hon skulle ta med en pizza och film och kika förbi på fredag. Jag gillar såna frågor. Så nu ser jag fram emot fredag lite också. Ska se om jag orkar ut till Lilly en sväng, var bara att höra av mig när jag orkar, o kanske tänkte jag försöka komma iväg och fota löshoppning på torsdag, får höra om Virre ska iväg.
Det låter som ingenting men för någon som lämnat huset 2 gånger på 2 veckor så är det ett rätt rejält steg framåt. Just att jag känner mig lite intresserad i alla fall.

Ta hand om er! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar