måndag 23 januari 2012

Istället för att sova... kan man uppdatera sig på världsnyheter

Jag har superont i ena örat. Haft lite ont i halsen, eller egentligen inte ont utan mer känt mig svullen i halsen i två dagar eller så. Nu har jag jätteont i ena örat så jag har inte sovit nåt. Har yrsel och mår konstigt också men det är ju p.g.a. medicinen. Jag var öronbarn när jag var liten, hade ofta öroninflammation men sånt har man ju sluppit på äldre dar (kände mig plötsligt gammal när hon aspberger nissen videobloggade om att man ska gå och dö om man är över 30 typ). Aja.. jag är ju då en såndär människa som inte nyttjar mig av tv eller radio. TV la jag ner när jag flyttade ut på landet och mottagningen suger och radio lyssnar jag bara på i bilen. Med andra ord är inte nyheter en stor del i mitt liv. Men nu har jag uppdaterat mig lite så jag ska hjälpa er i samma sits med en snabbkurs:

1. Megaupload har stängts av USA. Då tänker ni att det väl var en jäkla skitnyhet att börja med? Nej nej.. det är en stor grej för den fria världen på nätet. Fildelarna jagas hårdare, rättigheterna blir mindre och världen krymper. Idag Megaupload, imorgon youtube och sen facebook? Ja nu reagerade ni va? Jag tycker det är fittigt kort sagt. Nej jag laddar inte ner saker (enbart för att jag är en paranoid människa som tror att farbror polisen skulle knacka på då) men jag gillar inte utveckligen av internets begränsade utrymme. Jag tycker också att pengarna kan användas till vettigare saker som att plocka pedofilnätverk, nätverk med människohandel, droghandel och annan tung kriminalitet.

2. Herr Juholt fick stå med skammen och avgå som Socialdemokraternas högste man. Happ.. vilka alternativ har vi? Mona Sahlin igen? Ska tråk-Göran komma tillbaka? Vem vill egentligen ha den posten idag? Det är ju inget glidarjobb direkt att lyfta ett rasat parti. Så.. någon som tänkt skicka in sitt CV? Ingen?

3. Fredag den 13:e tänkte en stilig italiensk kapten på ett kryssningsfartyg stila lite för blondinerna ombord. Har gjorde kryssningsfartygets motsvarighets till volvoraggarnas bredställ och fick med sig ett halvt rev i botten på fartygen. Nejmen hoppsan tänkte vår italienska man för dagen innan han så lägligt "snubblade" rakt ner i en livbåt och gick emot direkt order om att klättra upp på båten igen för att ta kontrollen över räddningsarbetet. Han är visst Italiens mest hatade man för tillfället. 4 miljarder drygt kostade båten, tror det var 12 döda sist jag läste, men många fler saknas.

4. Malmö fortsätter briljera. Det känns som 2012 är Malmös år? De satte standarden med en mördad yngling bara 30 minuter in på året och fortsätter i samma stil. Just nu är det ett gäng 11-12-åringar som springer runt och hotar unga kvinnor med kniv. De har fått med sig någon mobil och pengar.

5. En mamma och hennes bebis har hittats döda i lägenhet i Arboga. Folk snackade direkt om "tyskan" men det var såklart inte samma personer inblandade. Oerhört tragiskt. Vi får se var det slutar.

Aftonbladets finfina nyhetsrapportering har lärt mig:

1. Könet på Carolina Gynnings Bebis

2: Pundar-Nordman fick bo i en bil i skogen.

3. Tjockisarna i Biggest Looser fuskar! Skandal!

4. Barns drömresemål är månen

5. Kvinnor vill ha en rik make. " Jag har ju inget gemensamt med Erik på ICA".

Mina alternativa nyhetskällor har också lärt mig att: (Det här platsar ju i AB)

1. En del pojkar är rädda för tjejer med fler än 300 vänner på FB.

2. Ett gäng unga killar snodde 27 oxfiléer. Beställningsjobb av pizzeria eller stort kalas?

3. Fortfarande inget motiv i kidnappningen av "miljonärssonen". Min gissning går till "pengar".

4. Att äta selleri förbränner mer kalorier än du får i dig. Du hamnar alltså på minuskalorier av att äta selleri. Det borde betyda att man försvinner om man äter tillräckligt mycket selleri. Mindfuck!

5. Slutligen fick vi lära oss att det är farligt att göra yviga gester när vi konverserar med våra grannar. En man har blivit polisanmäld av en kvinna för just detta. Han har i flera månaders tid viftat och flaxat med armarna när de har språkats, nu fick kvinnan nog och polisanmälde mannen för...eh...för... ofredande blev det nog. Så händerna i fickan!


Så, nu har jag uppdaterat er på allt det viktiga. Presidentval i Finland, olja i Afrika och sånt tar vi en annan gång. Jag ska försöka somna om..igen.   Nattinatt!

3 kommentarer:

  1. HAHA! Det var det roligaste inlägget på länge! :D

    SvaraRadera
  2. Hehe.. hjärnan är på topp efter alldeles för lite sömn vet du =D

    SvaraRadera